יסייעו בהיערכות לחורף המפחיד? התוכנית: פרמדיקים יסייעו במיון

במשרד הבריאות נבחנת קליטתם כחלק מההיערכות לחורף • איגוד הפרמדיקים: "ניתן להשתמש בנו כמכפיל כוח" •  הרופאים: "לא במקום כוח אדם רפואי וסיעודי"
חרדים 10
ל' אב התש"פ / 20.08.2020 11:41

פרמדיקים יסייעו למשרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים בהיערכות לחורף: מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, מקדם בימים אלו יוזמה לתגבור של המחלקות לרפואה דחופה (חדרי המיון) בפרמדיקים שיקלו על העומסים הצפויים בחודשים הקרובים, בשל תחלואת החורף והקורונה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

כך דיווחה הבוקר (חמישי)  כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’, מיטל יסעור בית-אור.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

ההערכה היא שישנם כ-20 פרמדיקים שיכולים להיקלט מיידית במחלקות לרפואה דחופה.

בישראל ישנם כ-3,000 פרמדיקים ופרמדיקיות שרובם אינם מועסקים במקצוע שלהם במד”א או במערך הטרום-אשפוזי.

במהלך גל הקורונה הראשון ביקשו במשרד הבריאות לקדם יוזמה דומה, והחל מהלך לגיוס 170 פרמדיקים לתגבור חדרי המיון ומחלקות הקורונה. בסופו של דבר, המהלך יצא לפועל רק בשני בתי חולים – רמב”ם ושערי צדק.

דוד ילינק, יו”ר איגוד הפרמדיקים אמר: “במדינת ישראל יש יותר מ-3,000 פרמדיקים שהוכשרו, ורובם לא שותפים במערכה הלאומית. יש מאות פרמדיקים שאינם עובדי מד”א או טרם. בראייה לאומית, ניתן להשתמש בהם כמכפיל כוח. אין סיבה שפרמדיקים לא ייקחו חלק במערכה הלאומית בקורונה. זה מרכיב בפתרון לבעיית כוח האדם והוא נמצא מתחת ליד”.

בימים האחרונים דן פרופ’ לוי עם היועץ המשפטי של משרד הבריאות, אורי שוורץ, והאחות הראשית ד”ר שושי גולדברג, במתן הרשאה לפרמדיקים ולחובשים צבאיים לסייע ולחסן לשפעת במסגרת קופות החולים:

“אנחנו מקימים קאדר של מחסנים, לרבות מהצבא, ונתיר אפשרות לפעולה רפואית חריגה לפרמדיקים ולחובשים, כך שנוכל לגמור את החיסונים בתוך פחות מחודש. בחורף נוסיף גם עוזרי רופא והפרמדיקים הם בהחלט חלק מהתוכנית”.

בקרב הרופאים אין התנגדות למהלך. פרופ’ מיכאל דרשר, יו”ר האיגוד לרפואה דחופה ומנהל המיון בבילינסון: “כל עזרה היא ברוכה, אך לא נסכים שתוספת פרמדיקים תהיה במקום כוח אדם רפואי וסיעודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות