המל”ל דרש: לבטל הטיסות לאומן • מלינובסקי: לממן לכולם מלוניות?

בישיבה דחופה עם משרד הבריאות דנו הגורמים המקצועיים על הטיסות לאומן ודרשו לבטל את אישורי הטיסה שכבר ניתנו • מירי רגב: יש לדון על כך בקבינט הקורונה • יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: "אם הטיסות האלו לא יבוטלו - זו תהיה יריקה לפרצוף של האזרחים"
חרדים 10
ל' אב התש"פ / 20.08.2020 01:08

למרות הקורונה, למרות כל ה’עיכובים’: אלפי חסידי ברסלב מתכננים לטוס גם השנה לציון של רבי נחמן באומן לקראת ראש השנה, ועשרות טיסות כבר נקבעו לתקופה הקרובה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

אלא שבמל”ל ובמשרד הבריאות חוששים מהפוטנציאל להדבקה המונית.

לפי דיווח בחדשות 12, בישיבה דחופה שכינסו היום (רביעי) כדי לדון בעניין, החליטו במל”ל ובמשרד הבריאות לדרוש ממשרד התחבורה לבטל את אישורי הטיסה שכבר ניתנו ליוצאים לאוקראינה.

בישיבה סוכם כי משרד הבריאות יעביר מכתב הנמקה לרשות התעופה האזרחית, שיעניק לה את הסמכות לבטל את הטיסות ואת האישורים.

אולם, עם הגעת סיכום זה לשולחנה של שרת התחבורה מירי רגב, היא סירבה – והטילה וטו על הפתרון.

השרה רגב דורשת לקיים דיון מסודר בעניין בקבינט הקורונה.

לדברי השרה רגב, אם מדינת ישראל רוצה לבטל את הטיסות לאומן הדבר צריך להתבצע כהחלטה רשמית, שמתקבלת כחלק ממדיניות סדורה, ולא כצעד ביורוקרטי. היא מציעה להסמיך אותה ואת השרים אדלשטיין ודרעי למצוא פתרון לסוגיה – ומבקשת שהדבר יעלה כבר מחר להצבעה בקבינט.

בינתיים במל”ל מבקשים לבחון גם חלופות: במידה ואכן עשרות אלפי חסידים יטוסו לאומן, לדאוג לאפשרות שהשבים לא ייכנסו לבידוד ביתי אלא ישוכנו במלוניות.

עוד מבקשים במל”ל לבדוק איך אפשר לעקוב אחרי הנוסעים ולוודא מי מגיע לישראל באמצעות טיסות קונקשן.

כך או כך, לפי שעה אין עדיין פתרון מוסכם למה שמסתמן כ’כאב ראש’ גדול מטה המאבק בנגיף הקורונה.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה על האפשרות שהמדינה תממן את המלוניות לחוזרים מאומן: “כל מה שקורה סביב הטיסות לאומן הוא שערורייה. פשוט חוסר אחריות – גם בריאותית כלפי אזרחי ישראל וגם כלכלית”.

לדבריה, “ברור לכול מה יהיו התוצאות מבחינת התחלואה. בנוסף, העלויות לתקציב המדינה יהיו מאוד משמעותיות אם הממשלה תצטרך לממן מלוניות לכזה היקף של אנשים”.

היא הדגישה: “אם הטיסות האלו לא יבוטלו – זו תהיה יריקה לפרצוף של האזרחים ולא תהיה לממשלה הזכות לדבר על תחלואה גבוהה, על סגרים ועל המיתון העמוק בו אנו נמצאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות