‘לדחות כל הבעיות ולבוא לישיבות. אל תפחדו. הקב”ה מחכה לכם’

נשיא המועצת, חכם שלום, בזעקה כואבת מעומק ליבו: "הורים, אל תפחדו על שום דבר. הקב"ה מחכה לבני הישיבות האלה" • פנה לבחורים: "יתנו לנו רשות שעד אחרי כיפור לא לצאת מהישיבה, להתמיד, ואם צריכים משהו - אז שההורים יבואו ויתנו" • לראשי הישיבות: "לקבל את כל התלמידים"
יוסף גרינבוים
ל' אב התש"פ / 20.08.2020 00:33

לאחר תפילת ערבית במעונו של נשיא המועצת מרן הגר”ש כהן, ביקש ראש הישיבה, באופן חריג, לשאת דברים – וקרא לבני הישיבות להגיע כולם, ללא יוצא מן הכלל, להיכלי הישיבות ל’זמן אלול’.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בדבריו פתח ראש הישיבה: “לכל תלמידי הישיבות שאין העולם עומד אלא על הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, שדברי התורה מפיהם זה חשוב מאד לפני הקב”ה – על כולם להתגבר ולדחות את כל הבעיות ולבוא לישיבות בראש חודש אלול”.

נשיא המועצת קרא לבחורים שלא לצאת מהיכל הישיבה כל זמן אלול: “אם אפשר, ייתנו לנו רשות שעד אחרי כיפור לא לצאת מהישיבה, להתמיד, ואם צריכים משהו – אז שההורים יבואו לבחורים ויתנו להם מה שהם רוצים”.

חכם שלום פנה להורים שחוששים לשלוח את בניהם להיכלי התורה בימי הקורונה: “ההורים צריכים לא לעכב בכלל בעד בניהם לא ללכת לישיבות. הקב”ה מחכה להם לבני הישיבות האלה”.

הוא קרא לראשי הישיבות, כולם ללא יוצא מן הכלל, לפתוח את הישיבה לכל התלמידים: “רבני הישיבות, כבר דובר שעליכם להתאזר ולפתוח את הישיבות ולקבל את כל התלמידים וכמה שאפשר שלא להוציא תלמידים מעכשיו עד אחרי כיפור – ואז נהיה בטוחים בחסדיו של הקב”ה שמחכה לנו, ולעשות את כל מה שיהיה טוב לתלמידים להשתדל עבורם, איני יודע אם זה מכבסות. כל מה שצריך שהתלמידים לא יצטרכו לצאת מהישיבה”.

ראש הישיבה, ששנתו נודדת בגלל צערו על בחורי הישיבות שירדו לטמיון עקב נגיף הקורונה – חזר והדגיש: “לתלמידים, עוד הפעם אני אומר, מזהיר אותם שיתאמצו, שיתאמצו וזה שכר גדול בשבילם. שיתאמצו לבוא לישיבות – וההורים אל תפחדו על שום דבר. התורה מגנא ומצלא.

“אם באמת יהיה תלמוד תורה – היא מגינה מכל הצרות האלה שבאות לעולם, ועל זה באמת אם יתקיים הדבר נכתב ונחתם בעזרת ה’ יתברך לחיים טובים ולשלום. לפרנסה טובה לבריאות כל אחד מה שצריך אמן כן יהי רצון שנה טובה ומבורכת”.

בני ביתו של חכם שלום מציינים כי הדבר גורם צער גדול למרן, ובכל עת הוא מזכיר את הדברים ומבקש לשוחח עם ראשי ישיבות והורים באופן אישי, בכדי שכל בני התורה ישובו לתלמודם בזמן אלול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות