תמיכה בבן הבכור? חב”ד בוחשת במחלוקת הקורעת את סאדיגורה

בעוד חצר סאדיגורה נקרעת בין הצוואה של האדמו"ר זצ"ל שהורה כי רק בנו הצעיר ימונה ל"אדמו"ר מסאדיגורה", לבין החלטת הדיינים והרבנית האלמנה כי ימונו עוד שני אחים אדמו"רים, בירושלים ובלונדון - עסקנים בחב"ד בוחשים במחלוקת • לשכתו של הגר"ב לאזאר אף מיהרה לשגר וידאו
יוסף גרינבוים
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 18:54

האם חסידים ועסקנים בחב”ד מתערבים במחלוקת הקורעת את חצר סאדיגורה?

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

הרב שייע דייטש, איש אמונו של רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, שיגר היום לכלי התקשורת בישראל “קטעי וידיאו מביקור כ”ק האדמו”ר מסאדיגורה – ירושלים שליט”א אצל כבוד הרב הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט”א בחודש אדר ראשון ה’תשע”א.

“הביקור נערך בשליחותו של אביו כבו”ק האדמו”ר מסאדיגורה בעל ה’אבירי ים’ זצ”ל שנלב”ע בשבוע שעבר”.

לעומתו, סופר עיתון ‘כפר חב”ד’, מנדי ברונפמן, כתב בדף הפייסבוק שלו: “פרשת חילולה הגלוי (והמחוצף) של צוואת האדמו”ר מסדיגורא זצ”ל הביאה אותי למחשבות נוגות: עד כמה תאוות ממון ובקשת שררה מסוגלת להביא אנשים שמכנים אותם ‘הרב הצדיק’, ‘הרב הגאון’ ו’הרב הדיין’ – לידי רשעות, גזל ועבירה בזדון וברשות הרבים!

“ומה דינם של פוסקים המגבים מהלך שכזה? כיצד ניתן לפנות אליהם בשאלות קטנות ועל אחת כמה וכמה בשאלות שחיים תלויים בהם? עצב ליבי”.

העורך הראשי של העיתון, אהרן דב הלפרין,  הגיב לו: “רק לאחרונה למדנו בתורה ‘ודרשת וחקרת ושאלת היטב’. לעניות דעתי – רק אחרי ששומעים היטב את הצדדים, את הדיונים, את ההתלבטות שהביאה להכרעה, ניתן לקבוע עמדה”.

גם מוקדי נייעס בחב”ד הדהדו את הבחישה במחלוקת.

גורם בכיר בחב”ד אמר לחרדים 10 על ההודעה שיצאה מלשכתו של הגר”ב לאזאר: “לחב”ד אסור להתערב בפרשה. במיוחד כשהרוחות כל כך סוערות בסאדיגורה ורוב החסידים מאד לא יאהבו את ההזדרזות שלנו ‘להכתיר’ את הבן הבכור”.

עוד בנושא:

הרבנית והדיינים החליטו: שלושה בנים ימונו לאדמו”רי סאדיגורה

‘ברכותיו תפעלנה ישועות’: הצוואה המלאה של הרבי מסאדיגורה

ה’ממשיך’ מסאדיגורה חזר מהציון וחסידים שרו: ‘אור זרוע לצדיק’

כפי שדווח בחרדים 10, לאחר שהצוואה הציבורית של האדמו”ר מסאדיגורה זצ”ל, שלא הוקראה במסע הלוויה כמקובל ולא בעצרת ההתעוררות שהתקיימה בתום ה’שבעה’ נחשפה, ולאחר יותר משבוע של טלטלה ומתחים במשפחת האדמו”ר – חלה אתמול התפתחות דרמטית.

בעוד שהאדמו”ר זצ”ל הכתיר רק את בנו הצעיר, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן “שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמו”רות ‘אדמו”ר-מסאדיגורה’” – פרסמו הדיינים הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, הגאון רבי נפתלי נוסבוים והגאון רבי מאיר הייזלר מכתב חדש, הקובע חלוקת תארים מוסכמת על ידי כל בני המשפחה.

הדיין הגאון רבי אשר וייס, גאב”ד ‘דרכי הוראה’, חתם גם הוא על ההחלטה וכתב: “הנני מצטרף לדברי הגאונים שליט”א”.

הרבנית האלמנה שרה פרידמן, אשת האדמו”ר זצ”ל, פרסמה אף היא מכתב בו כתבה: “לפי פסק הרבנים הנ”ל ובהסכמת כל בניי שליט”א וכפי שברור לי ללא ספק שרצון קודשו של כבוד קדושת מרן אדמו”ר זיע”א היה שלעת כזאת יתמנו כממשיכי דרכו של מרן אדמו”ר זיע”יא כדלהלן:

הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף שליט”א יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה ירושלים, הרה”צ רבי אהרן דב בער שליט”א יכהן ככבוד קדושת אדמו”ר מסאדיגורה לונדון, והרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה בני ברק”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צוואה
    19/08/2020 23:04
    אברהם
  1. בס”ד
    בושה וחרפה. הפכו את הרבה זצ”ל כאחד שלא יודע מה הוא עושה. כתב הבן החמישי זה מה שיהיה.ושאר הבנים צריכים לכבד את זה. איפה כיבוד אב?

    • יהודי פשוט   20/08/2020 14:55

      מהצוואה הוא עשה בושות לשאר הבנים ולעולם החסידות היה דרך מכובד איך להעביר את ההנהגה , אסור לשכוח שגם הנפטר לא היה ראוי לשמש כרבי הוא פשוט היה בן יחיד וזה העגל שיצא ממנו

      • הלינקים 613   21/08/2020 14:43

        אסור לכתוב כך על נפטר.
        הוצאת שם רע.

      • בהע   22/08/2020 20:51

        כך כותב אדם שפל

  2. הוא לא כתב
    20/08/2020 15:03
    פול
  3. הוא לא כתב זה הוכתב בשבילו על ידי נוכלים קטנים והוגש לו לחתום אם החתימה כן שלו

    • חיה   23/08/2020 02:53

      זה מה שאומרים תמיד כשלא רוצים לשמוע בקול הרבי…
      לא ידע… הוגש לו…אילצו אותו… וכו’
      על מי אתם חושבים שאתם עובדים?

    • יעקב   20/09/2020 23:10

      כל חסיד סדיגורה ששומע את התאוריה הזאת מתפוצץ מצחוק… זה מופרך כמו ששכנעו את הגרר להחליף לכובע קנייטש

  4. מה אתם מבלבלים בראש?
    20/08/2020 17:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. חב”ד לא מתערבת, תפסיקו לייצר חדשות.