בכיר בליכוד במתקפה: גבי טרפד הריבונות, ניסנקורן פגע בסטטוס קוו

בכיר מאוד בליכוד במתקפה נגד כחול לבן: " ''מהיום הראשון יש הכשלה שיטתית בנושא הקורונה למדיניות שראש הממשלה ושר הבריאות מנסים להוביל" • "אי אפשר לעבוד ככה. צריך ממשלה מתפקדת"
אריה ריבקינד
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 17:44

גורם בכיר בליכוד מגלה היום (רביעי) פסימיות באשר לעתידה של ממשלת האחדות, ומסביר כי ההתנהלות של מפלגת כחול לבן מקשה על תפקוד הקואליציה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

”דחפתי מאוד חזק להקים את הממשלה. לא היה לי ספק שיהיה קשה מאוד אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה ככה”, אומר הגורם. “זה בלתי נסבל ואי אפשר לעבוד ככה. צריך ממשלה מתפקדת. בסוף זאת החלטה של ראש הממשלה, אבל מבחינתי אם לא מייצבים את הממשלה ופותרים את כל הבעיות – אי אפשר להמשיך ככה”.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

לטענתו, ”מהיום הראשון יש הכשלה שיטתית בנושא הקורונה למדיניות שראש הממשלה ושר הבריאות מנסים להוביל בתחום הזה, כולל טרפוד דיונים בנושא. הממשלה קמה כדי לטפל בקורונה והם מנסים לשים רגליים ומנסים להתחמק מהחלטות קשות.

”שרים בממשלה מצביעים באופן שיטתי נגד עמדת הממשלה. כשראש הממשלה נואם במליאה כחול לבן מחרימים את הדיון. לא היתה ממשלה כזו מעולם שבה שרים מצביעים נגד החלטות הממשלה שבה הם חברים”.

הוא תקף את שר החוץ גבי אשכנזי: “עשה הכל כדי לטרפד את החלת הריבונות והפר את ההסכם הקואליציוני. הוא לא החמיץ אף שיחה עם גורם בינלאומי כדי לתדרך נגד החלת הריבונות ודיבר נגדה בכל הזדמנות”.

על שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר הבכיר: “הוא הפר את ההסכם הקואליציוני ופגע בסטטוס קוו ביחס למערכת המשפט, למרות שסוכם לשמר את המצב הקיים ולא לנסות לייצר שום שינוי לגביה. שיטת המינויים הנוכחית היא מושחתת של חבר מביא חבר ואי אפשר להסכים עם המשכה”.

הוא הוסיף: ”המציאות הזאת מחייבת הסדרה כדי שתהיה ממשלה מתפקדת. הועלו על ידינו הרבה רעיונות כדי לפתור את סוגיית התקציב. עד עכשיו כחול לבן לא הסכימו לאף אחד מהם. עשינו פשרות דרמטיות למען הממשלה הזאת. צריך להגיע להסכם שמאפשר פתרון מיידי לבעיות במשק ולפתור את כל הבעיות ביציבות כדי שנוכל לעבוד ביחד ולא להיתקע כל שבוע בחוסר תפקוד וכלום לא קורה”.

עם זאת, מסתמנות הסכמות בין הליכוד לכחול לבן לכנס מחדש את ועדת הכספים ולהצביע על החוק לדחיית התקציב. אך ככל הנראה היא לא תוכל להתכנס בגלל קשיים טכניים.

מוקדם יותר היום הוחלט שלא להעלות את הנושא להצבעה עקב אי הסכמות בין המפלגות. בנוסף רוצים הצדדים להכניס סעיף שיאפשר מימון לשלושה חודשים לצרכים שונים, עד להעברת התקציב החדש.

משרדי הממשלה המעורבים, האוצר והמשפטים, עדיין דנים באפשרויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות