האצנית החרדית עתרה לוועד האולימפי: “תזיזו התחרות משבת”

ברכה דויטש פנתה לוועד האולימפי הבינלאומי בדרישה כי יתחשבו בהיותה מתחרה דתייה ויזיזו את התחרות שתתקיים באולימפיאדת טוקיו 2021 - מיום השבת
חרדים 10
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 16:57

אלופת מרתון הנשים החרדית, ביטי דויטש, פנתה השבוע לוועד האולימפי הבינלאומי בבקשה שלא להתחרות בשבת באולימפיאדת טוקיו 2021.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

לפי דיווח בערוץ 7, דויטש ביקשה כי מועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) תבצע התאמה סבירה לאמונותיה הדתיות, על ידי קיום מרתון הנשים של טוקיו 2021 ביום שאינו שבת.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

המרתון האולימפי בו אמורה להתחרות דויטש מתוכנן כעת ל-7 באוגוסט 2021. ה-IOC דחה בעבר את בקשתה של דויטש להתחשב באמונותיה הדתיות, כשקובעים זמנים למרתון הנשים.

“כל מה שאני רוצה זה להיות מסוגלת להגשים את החלום שלי לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו ולהמשיך לעודד נשים ואימהות צעירות מכל הדתות שלעולם לא מאוחר מדי לרדוף אחרי החלומות שלך, ושאת יכולה לעשות זאת תוך כדי איזון אימהות ולהישאר נאמנה לערכים שלך”, אמרה דויטש.

ברכה דויטש נולדה בארצות הברית וב-2009 עלתה לישראל.  היא החלה להתאמן בריצות ארוכות, בשנת 2015 בהיותה בת 25. היא נוהגת לרוץ בחצאית ובכיסוי ראש.

דויטש מתגוררת בעיר בית שמש עם בעלה ו-5 ילדיהם ועובדת כאשת קשר בארגון החינוך היהודי ‘עולמי’.

המסלול של ביטי דויטש למשחקים האולימפיים היה יוצא דופן. את המרתון הראשון שלה היא רצה לפני פחות מחמש שנים, בגיל 26, לאחר שילדה ארבעה ילדים.

היא רצה את המרתון השני שלה כשהיא בחודש שביעי להיריון עם הילד החמישי שלה. היא החלה להתאמן עם מאמן לפני קצת יותר משנה אך היא כבר התמודדה מול רצי עילית, וכעת היא מוכנה להשתתף באולימפיאדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות