מספר המתים במגיפה זינק בגלל טעות: 53 נפטרי קורונה לא דווחו

שר הבריאות יולי אדלשטיין רואה את המחדל בחומרה רבה והנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות בתוך שבוע • מספר הנספים במגיפה עומד כעת, לאחר התיקום, על 772
תמי גיל
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 15:56

לאורך היממה האחרונה משרד הבריאות בודק טעויות שבוצעו בדיווח על מספרי המתים מקורונה בישראל. זאת לאחר שהתברר כי הדיווחים בנושא אינם מלאים, וישנם כמה עשרות מתים נוספים שלא נכללו בנתוני המשרד.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

לפי הדיווחים הרשמיים, מניין נפטרי הקורונה עמד הבוקר על 719 בני אדם, אולם לאחר עידכון המקרים שלא שוקללו נוספו עוד 53 – ומספר הנספים במגיפה עומד על 772.

בהודעה של משרד הבריאות נאמר, כי המשרד מצא שבחודשים יולי-אוגוסט נפטרו 53 קשישים שנדבקו בנגיף הקורונה, ומקרי המוות לא שוקללו בנתוני הקורונה של משרד הבריאות.

בהודעת המשרד נאמר כי שר הבריאות יולי אדלשטיין רואה את המחדל בחומרה רבה, הנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך.

במקביל, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, בכללם המוסדות הגריאטריים אשר ישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון שוטף.

עד כה המוסדות הגריאטריים, ביניהם גם מוסדות פרטיים דיווחו באופן נפרד לחמ”ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת.

כמו כן, במשרד הבריאות בודקים האם יש מקרים נוספים שלא נוספו לרשימה המעודכנת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות