כחול לבן נגד תקציב לישיבות: הדיון בוועדת הכספים הופסק בלי הצבעה

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הציב בדיון בוועדת הכספים תנאים לקידום החוק לדחיית מועד אישור תקציב המדינה • כחול לבן: זה לא על דעתנו • ליברמן: "מה כל כך דחוף למיקי זוהר תקציב הישיבות בתקופה של משבר כלכלי עמוק?"
אריה ריבקינד
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 10:43

ועדת הכספים של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בהצעת החוק לדחיית מועד אישור תקציב המדינה בשלושה חודשים, כדי להכינה לקריאה שניה ושלישית.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

אלא שבשל  אי הסכמות בין כחול לבן והליכוד הדיון נדחה והצעת החוק לא צפויה לעלות היום להצבעה.

בפתח הדיון העלה יו”ר הקואליציה, ח”כ מיקי זוהר, מספר הסתייגויות, בהן כי התקציב ההמשכי יכלול הגדלה של 5 אחוזים למשך תקופת ההארכה, וכן כי יגיש 25 הסתייגויות “שכל אחת מהן תכלול 10 ימים, סך הכל 250 ימים, כך שתישמר לנו האפשרות להאריך את התקופה לצורך מגעים עד שאלה יבשילו בנינו לבין כחול לבן, אם בכלל”.

בנוסף הציג זוהר הסתייגויות בדבר תקצוב תוכניות החינוך המשלים, ואישור תקציבים לציונות הדתית ולישיבות.

דבריו של זוהר עוררו סערה.

ח”כ איתן גינזבורג: “התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. ההסתייגויות שהעלה מיקי זוהר לא מקובלת על הקואליציה, הן פרטיות של ח”כ מיקי זוהר, אני לא רואה אותן על הכתב, ואי אפשר להגיש הסתייגויות נוספות כעת.

“אם יש רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא יעשה בתאום. כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר, אי אפשר לעשות תקציב בשבוע. אפשר רק להביא את הצעת החוק לדחייה ב-100 יום ותו לא. כל דבר אחר מנסה מוביל את כולם לבחירות. כחול לבן תשקול לראות בדבר כנושא חדש”.

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ יצחק פינדרוס, הודיע כי הוועדה תאפשר רק שינוי לצורך גמישות תקציבית, במטרה להמשיך תקצוב שהיה קיים במהלך שנת 2019, זאת ללא שינויים נוספים בחוק: “נסיים את הדיון, נתכנס לשיחות עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, עם שיתוף האופוזיציה, נגיע להסכמה, נכניס סעיף שייתן אפשרות לאוצר להמשיך את המצב הקיים, ולתוכניות קיימות לא להיסגר. ונחזור להתכנס, או היום או בראשון”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את דרישות הליכוד: ”מפלגת הליכוד הפכה לש”ס וליהדות התורה, אחרת לא ברור מה כל כך דחוף למיקי זוהר תקציב הישיבות בתקופה של משבר כלכלי עמוק.

“את הכסף הזה צריך להעביר קודם למובטלים, לעצמאים, לבעלי העסקים הקטנים שקרסו, לסטודנטים ולתוכניות לנוער בסיכון שבסכנת סגירה”.

שר הרווחה איציק שמולי הגיב לדרישות שהציב הליכוד לדחיית אישור תקציב המדינה. ”אם כבר מציבים אולטימטומים בעניין התקציב הם צריכים להיות על דמי האבטלה לעצמאים, קצבאות נכים ופנסיית מינימום לקשישים”.

אם הצעת החוק לדחיית התקציב לא תאושר, הכנסת תתפזר ביום שני בחצות וישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית  בתוך שנה וחצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות