הרבנית והדיינים החליטו: שלושה בנים ימונו לאדמו”רי סאדיגורה

למרות שבצוואתו הורה האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, בצורה מפורשת, כי רק בנו הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל יומונה לאדמו"ר מסאדיגורה, החליטו הרבנית האלמנה והדיינים הגאונים רבי מנדל שפרן, רבי נפתלי נוסבוים ורבי מאיר הייזלר: ימונו עוד שני אחים אדמו"רים לחצר - בירושלים ובלונדון
יוסף גרינבוים
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 01:53

לאחר שהצוואה הציבורית של האדמו”ר מסאדיגורה זצ”ל, שלא הוקראה במסע הלוויה כמקובל ולא בעצרת ההתעוררות שהתקיימה בתום ה’שבעה’ נחשפה, ולאחר יותר משבוע של טלטלה ומתחים במשפחת האדמו”ר – חלה היום (שלישי) התפתחות דרמטית.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בעוד  שהאדמו”ר זצ”ל הכתיר רק את בנו הצעיר, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן “שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמו”רות ‘אדמו”ר-מסאדיגורה'” –  מפרסמים הדיינים הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, הגאון רבי נפתלי נוסבוים והגאון רבי מאיר הייזלר מכתב  חדש, הקובע חלוקת תארים מוסכמת על ידי כל בני המשפחה.

הדיין הגאון רבי אשר וייס, גאב”ד ‘דרכי הוראה’, חתם גם הוא על ההחלטה וכתב: “הנני מצטרף לדברי הגאונים שליט”א”.

הרבנית האלמנה שרה פרידמן, אשת האדמו”ר זצ”ל, מפרסמת אף היא מכתב בו היא כותבת כי “לפי פסק הרבנים הנ”ל ובהסכמת כל בניי שליט”א וכפי  שברור לי ללא ספק שרצון קודשו של כבוד קדושת מרן אדמו”ר זיע”א היה שלעת כזאת יתמנו כממשיכי דרכו של מרן אדמו”ר זיע”יא כדלהלן:

הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף שליט”א יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה ירושלים, הרה”צ רבי אהרן דב בער שליט”א יכהן ככבוד קדושת אדמו”ר מסאדיגורה לונדון,  והרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה בני ברק”.

גם כל הבנים והחתנים חתמו על מכתב, בו הם כותבים כי כל מה שנעשה אחרי פטירת הרבי זצ”ל הכל נעשה בהסכמה יחד.

כפי שדווח בחרדים 10, הצוואה שהותיר האדמו”ר זצ”ל נכתבה ונחתמה בי”ז טבת תש״פ.

היא כוללת 9 סעיפים בהם התייחסות מפורטת ל’ממשיך’ הבן הצעיר, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן – “שיעמוד בראש כל המוסדות שנושאים את השם רוז’ין-סאדיגורה, והכל יהיה תחת פיקוחו, כולל כל ענייני המינויים”.

מי שערכו וחתמו על הצוואה הם שניים מדייני חסידות צאנז – הגאון רבי ישראל ברגר, רבה של שכונת גני גאולה בירושלים, והגאון רבי משה וינגרטן מחשובי דייני צאנז בבני ברק.

כזכור, ששת בניו של האדמו”ר זצ”ל יצאו לאחר העצרת שנערכה ביום שני, עם תום ‘השבעה’ למעמד ההקפות סביב בניין בית המדרש הגדול, ומשם יצאו  לבית החיים בגבעתיים – כדי לעלות על ציון אביהם זצ”ל.

הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן, האדמו”ר מסאדיגורה-בני ברק. צילום: בעריש פילמר

אלא שבחזרה מבית החיים חלה תפנית: החסידים קיבלו את פניו של הבן הצעיר, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן – מי ששמו מופיע בצוואה כ’ממשיך’ –  בשירת ‘אור זרוע לצדיק’ ו’אורך ימים’ ונהו אחריו בכניסתו אל בית המדרש.

עוד בנושא:

‘ברכותיו תפעלנה ישועות’: הצוואה המלאה של הרבי מסאדיגורה

ה’ממשיך’ מסאדיגורה חזר מהציון וחסידים שרו: ‘אור זרוע לצדיק’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכמת נשים בנתה ביתה
    19/08/2020 04:24
    יהודי פשוט
  1. אם הבנים שמחה ! הרבנית השקיע כוחות עצומים בחינוכם וגידולם של הבנים והבנות כשבעלה עף וטס לכל העולם , לא מגיע לה קצת התחשבות מבעלה ז”ל , הכל ממש הכל היה ועדיין רק על שכמה ! באו גבאים ומקורבים שידעו המצב האישים של המשפחה ובישלו אקט מהחמורים בתולדות החסידות, מי חינך את הרבי הצעיר ? האחים והאחיות המבוגרים !!! האבא לא היה רוב הזמן בבית