ביד ומיד I התנאי לקידום חוק דחיית תקציב: 400 מיליון שקלים לישיבות

כתנאי לקידום החוק שידחה את אישור תקציב המדינה וימנע בחירות רביעיות, דורש משה גפני מנתניהו לאשר את התקציב לישיבות, במסגרת החוק להפעלת מערכת החינוך • כך יתבצע הליך האישור שיציל את הישיבות • עודד פורר: "לא קורונה ולא כלכלה, מי שמנהל את הממשלה הם גפני וליצמן"
אריה ריבקינד
כ"ט אב התש"פ / 18.08.2020 23:08

החוק לדחיית התקציב של ח”כ צבי האוזר יעלה בבוקר שוב בוועדת הכספים, לצורך הכנה לקריאה שניה ושלישית במליאה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

אם החוק לא יאושר, או שלא יועבר תקציב למדינה עד ל-25 באוגוסט – הכנסת תפוזר באופן אוטומטי ועם ישראל ילך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי.

לאחר לחצים מצד יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, שדרש כתנאי לקידום החוק לדחיית התקציב, לאשר תקציב לישיבות  – תדון מחר ועדת הכספים של הכנסת גם בהעברת 400 מיליון ש״ח לישיבות.

העובדה שאין תקציב למדינה מעיקה מאוד על עולם הישיבות. שכן, בשנה הנוכחית עמדו לרשות הישיבות רק 80% מתוך 850 מליון שקלים שהיו בבסיס התקציב בשנה קודמת וגם ללא התוספות שהושגו.

גפני דורש מראש הממשלה לאשר את תקציב ה-400 מליון לישיבות בממשלה, במסגרת הצעת החוק להפעלת מערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה, הכולל תקצוב בסך של 4.2 מיליארד שקלים. נתניהו הביע הסכמה עקרונית, אך בין השניים קיים ויכוח האם התוספת תאושר בממשלה או בוועדת הכספים – מה שלטענת גפני יעורר קשיים משפטיים שיסכלו לבסוף את המהלך מול האוצר.

ככל הנראה כך יתבצע הליך האישור: התקציב לישיבות לא יועבר כחלק מהחוק לדחיית התקציב, אלא תהיה רביזיה של משה גפני בתום הדיון. הרביזיה לא תוסר או תעלה להצבעה עד שבחוק הגדלת הגירעון של מערכת החינוך בסך של 4.2 מיליארד, לא תשולב הסתייגות של הגדלת המסגרת בעוד 400 מיליון ש”ח עבור הישיבות.

ביום שני ידונו על כך בוועדת הכספים, והתקציב ישולב אחר הצהריים של יום שני, בשתי הצעות החוק – שכל אחת דורשת 61 קולות במליאה. ההצעה להגדלת הגירעון של החינוך תעלה ראשונה.

“המשמעות היא”, אומר פרשן פוליטי. “המפלגות החרדיות יקבלו את התקציב עבור הישיבות ולא השאירו שום חור להתחמקות”.

גפני עצמו לא מנהל השבוע את ועדת הכספים, בשל צנתור שעבר בבית החולים מעייני הישועה בתחילת השבוע, אך הוא שולט על המתרחש בוועדה שלו מרחוק.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר תוקף את הממשלה בתגובה לדרישת גפני לאשר 400 מיליון ש״ח לישיבות באופן מיידי: “לא קורונה ולא כלכלה, מי שמנהל את הממשלה הם גפני וליצמן”.

לדבריו, “‏שרי ממשלת ישראל עסוקים בלהשביע את התיאבון של יהדות התורה ומבחינת נתניהו וגנץ, העסקים שבסכנת סגירה, העצמאיות והעצמאים יכולים להמתין, אין תקציב מדינה, אבל העיקר שיש תקציב לליצמן וגפני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל נפש -אתן פוליטי בפרהסיה
    19/08/2020 11:29
    דון קישוט
  1. כמה נמוך גפני יכול לרדת ?
    למה בברוקלין חרדי כן יכול לעבוד ?