מספר הנפטרים מקורונה כבר 705 • חוקרים: חשש לעוד התפרצות קשה

החוקרים מציינים כי מגמת בלימת הגל השני השתנתה לרעה: אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לתחילת 'הגל השני' • "התפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה קשה משמעותית מהגל הקודם"
תמי גיל
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 20:26

מסמך חדש של צוות חוקרי האוניברסיטה העברית קובע, כי מגמת הירידה בנדבקים המאומתים שהחלה בסוף חודש יולי וסימנה את בלימת הגל השני השתנתה לרעה בשבוע שעבר.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

במסמך, עליו חתומים פרופ’ ינון אשכנזי, פרופ’ רן נירפז מבית חולים הדסה, פרופ’ דורון גזית, פרופ’ רונית קלדרון-מרגלית, ד”ר מיכאל אסף ופרופ’ נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה ומבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים, נקבע:  “נפסקה הירידה במקדם ההדבקה והתייצבות על ערך של 1. מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה, ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת. התנהגות מעין זו מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת”.

החוקרים טוענים: “הגורם לשינוי אינו ברור, ייתכן שנובע מהתרופפות עמידה בהנחיות”, טוענים החוקרים. “אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לחודש יוני, בהתחלת התפרצות ‘הגל השני’. התצפית קדימה מעוררת חשש להתפרצות נוספת”.

עוד הם קובעים במסמך: “יש להיערך להחמרת ההגבלות הנוכחיות, זאת מכיוון שהתפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה קשה משמעותית מהגל הקודם. נראה שפיזור התחלואה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני”.

החוקרים מדגישים כי תחזית התמותה “עולה בימים האחרונים”, ו”מעל ל-800 מתים בסה”כ (צפויים) לקראת סוף אוגוסט”.

על פי המדדים והגרפים שהוצגו במסמך, נראה כי חלה עלייה מחודשת במספר החולים במצב בינוני מזה חמישה ימים, “עליה שמעלה חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות.. העלייה קדימה בימים האחרונים – עלייה בכמות חולים במצב קשה”.

מנתונים של משרד הבריאות המעודכנים שפורסמו הערב (שלישי) עולה כי מאז חצות אובחנו בישראל 1,064 חולי קורונה חדשים.

מספר הבדיקות שתוצאותיהן התקבלו מאז חצות עומד על 17,989, ושיעור המאומתים מקרב הבדיקות עומד מאז חצות על 5.9 אחוזים.

מספר הנפטרים מנגיף הקורונה בישראל, מאז פרוץ המגיפה,  חצה היום את רף ה-700, ועומד הערב על 705 בני אדם  – 8 מהם נפטרו מאז חצות.

בישראל אובחנו 96,093 נדבקים עד כה בנגיף. 71,971 מהם מוגדרים כמי שהחלימו מהנגיף ו-23,417 מוגדרים כיום כחולים פעילים.

822 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים בישראל: 404 במצב קשה, מתוכם 117 מהם מונשמים ו-164 נוספים במצב בינוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות