“אין סיבה להמשך העוינות”: גם סודן בדרך לחתום על הסכם עם ישראל

דובר משרד החוץ הסודני אישר קיום מגעים עם ישראל לקראת הסכם שלום: "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם" • נתניהו: "נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות"
חרדים 10
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 19:02

דובר משרד החוץ של סודן אישר היום (שלישי) את קיומם של מגעים בין ארצו לישראל – לקראת חתימה על הסכם נורמליזציה בין המדינות.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בראיון לרשת ‘סקיי ניוז’ בשפה הערבית הסביר הדובר: “אין שום סיבה להמשיך את העוינות בין סודן לישראל. ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום. אנחנו מסתכלים על הסכם מהסוג הזה מתוך אינטרסים סודניים ומבלי לוותר על הערכים והעקרונות שלנו”, אמר.

“הצעד של איחוד האמירויות הערביות לחתום על הסכם עם ישראל הוא צעד אמיץ ששרטט את הדרך הנכונה עבור יתר מדינות העולם הערבי. משרד החוץ הסודני מביט בציפייה להוביל את ההתקשרות עם הצד הישראלי לעבר הסכם שלום”.

דובר משרד החוץ הישראלי בירך: “מדינת ישראל רואה בחיוב כל צעד שיוביל הליך של נורמליזציה והסכמי שלום עם מדינות האזור”.

מדובר בדיווח מפתיע לאחר שעד כה הייתה הערכה כי גם המדינה הערבית הבאה שתחתום עם ישראל הסכם נורמליזציה תהיה אחת ממדינות המפרץ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: בהמשך לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו״ר מועצת הריבונות של סודאן עבד אלפתח אלברהאן, ראש הממשלה נתניהו מברך על עמדת משרד החוץ של סודאן, המשקפת את החלטתו האמיצה של יו״ר מועצת הריבונות של סודאן לפעול לקידום היחסים בין המדינות.

“ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו ונשיא סודן עבד אל-פתח אלרהאן נפגשו בחודש פברואר האחרון, במהלך ביקור מדיני שערך נתניהו באוגנדה.

השניים נפגשו באנטבה לאחר שהוזמנו על ידי נשיא אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני. הפגישה בין השניים ארכה כמעט שעתיים והוסכם בין המנהיגים להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה ביחסים של שתי המדינות.

חודש וחצי לאחר פגישתם, סודן אישרה לטיסות סדירות מישראל לעבור מעל שטחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות