גמזו: לא מצליח לשלוט בתחלואה של החרדים, למנוע צ’רטרים לאומן

פרויקטור הקורונה מזהיר מסגר בחגים: "אנחנו נצטרך לחשוב על המגבלות. כרגע זה מוקדם" • על החרדים: "כשלא הולכים להיבדק אי אפשר לקטוע את ההדבקה" • על אומן: "לנו אין אפשרות לנהל את האירוע. צריך ונכון למנוע טיסות צ'רטר המוניות"
יוני גרין
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 18:44

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, התייחס היום (שלישי) למצב התחלואה בעדכון שבועי של תוכנית ‘מגן ישראל’, לנסיעות של חסידי ברסלב לאומן, התחלואה במגזר החרדי והערבי וגם לאפשרות של הטלת סגר כדי להוריד את מספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

“אם רמת התחלואה לא תרד עד החגים – יהיה צורך לחשוב על מגבלות”, התריע. “האם אני יכול עכשיו להגיד מה יהיה בחגים? כולם מבינים את הבעייתיות שקשורה בתנועה בבילוי במשפחות בארוחות, ראינו את זה בחג הקורבן. לכן אני חושב שזה לא המקום כרגע להכריע. זה כן המקום להבהיר שהחגים מטילים עלינו אתגר נוסף לאתגרים הקיימים, כולל משרד החינוך. בניתוח שכולנו עושים, אם אנחנו ברמת תחלואה גבוהה בסמוך לחגים, אנחנו נצטרך לחשוב על המגבלות. כרגע זה מוקדם”.

גמזו הוסיף: “באוכלוסיה הכללית יש ירידה במספר הנדבקים בזכות ההגבלות על ההתקהלות שעשתה ממשלת ישראל, מ-1200 ליום לכ-800 ביום. בחברה החרדית יש עמידה במקום ובחברה הערבית יש עלייה בתחלואה.

“אתם שואלים אותי האם הצלחתי? לא הצלחתי לשלוט בצורה שמרגיעה אותי בתחלואה בחברה החרדית והערבית”.

גמזו הוסיף: “סגרו אולמות אירועים, עברו לחצרות הבתים וזה יצר הדבקה ותחלואה. גם בן הזמנים עם היציאה של בחורי הישיבה מפה לשם –  כל האירועים הללו מכבידים”.

הוא הדגיש: “החברה החרדית מגלה חוסר אמון גדול מאוד. התחלואה שם גדולה גם בגלל סיבות דמוגרפיות וגם כשלא הולכים להיבדק אי אפשר לקטוע את ההדבקה. מי שהולך להיבדק אומר, איך  אחר כך אני אתפרנס? אפשר להבין את זה, אבל לא מצדיק את זה, כי אני רואה את ה-20 אחוז חיוביים. זה מקשה מאוד על הפחתת התחלואה”.

פרויקטור הקורונה התייחס גם לטיסות לאומן: “לא ניתן יהיה למנוע אותן לחלוטין דרך טיסות המעבר. צריך ונכון למנוע טיסות צ’רטר המוניות מפה לשם. אי מניעתן מהווה סיכון לאנשים, ולנו אין אפשרות לנהל את האירוע. הטיסות הללו עלולות ליצור סכנה נוספת לתחלואה גם באוקראינה וגם פה בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות