יש הכרעה: פתיחת מופעי התרבות ב-1 בספטמבר – בכפוף לתחלואה

בתום דיון בין משרד התרבות והספורט למשרד הבריאות סוכם: אולמות התרבות ייפתחו בתאריך שנקבע לפי מתווה הרמזור שגיבש פרופסור רוני גמזו • כל זאת בהתאם למספר החולים שיהיו ברחבי הארץ
אריה ריבקינד
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 14:56

משרד התרבות והספורט הודיע היום (שלישי) כי הגיע לסיכום עם משרד הבריאות, ולפיו אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר על פי מתווה הרמזור שגיבש פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, כל זאת בהתאם לנתוני התחלואה ולשינויים שיחולו בהם.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

המתווה הוגש מוקדם יותר היום לקבינט הקורונה.

יו”ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון אמרה: “אני עוקבת אחרי נתוני משרד הבריאות באופן שיטתי כל יום. בכל יום נרשמת דעיכה, קצב הכפלה שהולך ומתרחק, מקדם תחלואה הולך ויורד. לכן אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו, אז למה עולם התרבות לא נפתח – אלא לדרוש שהוא ייפתח.

“לא ברור למה מקום כל כך מסודר, שאפשר לשלוט בו – לא יפעל. אני רוצה לחזור ולחדד, זה לא רק האומנים, יש פה את עובדי הבמה, אבטחה, מסעדה ועובדי ניקיון – כולם יושבים בבית! ואף אחד לא יודע להגיד למה, כי אין שום סיבה אמיתית למה דווקא הענף הזה עדיין לא נפתח.

“לכן היום אנחנו מבקשים לשמוע לא אם פותחים את הענף אלא מתי פותחים אותו ובאיזה מתווה, מציאותי, ראוי ומתאים הוא ייפתח”.

היא הדגישה: “לקבינט הקורונה הוגש מתווה שגובש על ידי משרדי התרבות והבריאות – ועתה רק נותר שראש הממשלה יאשר אותו”.

פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, סייג ואמר: “הירידה בתחלואה היא פועל יוצא של כמות הבדיקות – אך המדד האמיתי הוא מספר החולים הקשים והמונשמים, וזאת כדי להימנע מקריסת מערכת הבריאות”.

לדבריו, המערכת עוברת “לשיטה אחרת של ניהול האירוע: נפריד בין התקהלות בחלל סגור מול שטח פתוח, נפריד מול סוג הפעילות, ונתחשב בגודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב-1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבות ולא יהיה הבדל מה סוג אירוע התרבות כהצגה, סרט או שירה בציבור”.

יואל רזבוזוב מיש עתיד-תל”ם: “כעת יש 408 חולים קשים, אך למרות בקשתינו טרם קיבלנו מה ההגדרה ל’קשה'”.

יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “התחושה היא שכל הזמן עושים עלינו מניפולציה עם הנתונים”.

הילה שי וזאן מכחול לבן הדגישה את חשיבותו של מתווה פתיחה מציאותי, תוך התחשבות בתרחישים אפשריים. אורלי פרומן מיש עתיד-תל”ם הלינה על סגירת מופעי תרבות בגלל גל ההדבקות באולמות האירועים, והדגישה כי מדובר בהתנהלות חברתית שונה.

ח”כ שאשא-ביטון סיכמה: “למשרד הבריאות יש מתווה. על ראש הממשלה לאשר את המתווה הזה. אין שום סיבה שזה לא יקרה והתיאטרונים לא יחדשו את פעילותם ב-1 בספטמבר”.

פרופ’ גרוטו: “יש לאשר את המתווה בכל הרמות”.

מיד בתום הדיון הוציא משרד התרבות הודעה, כאמור,  כי אכן, ביום שלישי ייפתחו מופעי תרבות.

כתב חרדים 10 מציין, כי לפי מתווה זה ניתן יהיה לקיים גם אירועי סליחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות