ממשלות ישראל ואוקראינה: הימנעו מלהגיע לאומן בר”ה בגלל הקורונה

בהודעה משותפת של שתי הממשלות נכתב כי מי שבכל זאת מעוניין להגיע לאומן בראש השנה - יצטרך לעמוד בכללי המגבלות שיאכפו "בצורה משמעותית" • שר הפנים האוקראיני הודיע כבר אמש: לא ניתן לקיים תפילות המוניות באומן בראש השנה
נתן פרל
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 14:31

ממשלות אוקראינה וישראל קראו היום (שלישי) בהודעה משותפת להימנע מלהגיע לאומן לראש השנה.

בהודעה נכתב כי מי שבכל זאת מעוניין להגיע, יצטרך לעמוד בכללי המגבלות – והן יאכפו “בצורה משמעותית”.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

וכך נכתב בהודעה: ”ביוזמתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש השנה היהודי זכה למעמד של חג לאומי באוקראינה. עם זאת, יש לכך משמעות החורגת מעניין פנימי.

”המצב האפידמיולוגי באוקראינה ובישראל, כמו גם בעולם כולו, למרבה הצער, לא מאפשר לנו לציין בשנה זו את החג כרגיל, כפי שנהוג’.

”בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים.

”עם זאת, לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בצורה משמעותית.

”הממשלות של שתי המדינות דואגות במשותף לבריאות הציבור ולבטיחות אזרחיהן. אנו מקווים להבנה ומאמינים שבשנה הבאה נוכל לחגוג את ראש השנה וחגים אחרים, יחדיו וללא הגבלות כלשהן”.

אמש הודיע משרד הפנים של אוקראינה על הגבלות על תפילות המוניות באומן בראש השנה בשל חשש מהתפרצות קורונה.

שר הפנים של אוקראינה אמר: “בכל שנה מגיעים לעיר 30 עד 50 אלף חסידים מארצות שונות, ואירוע כזה יוצר סיכון עצום להתפשטות הנגיף – לא רק למשתתפים בו אלא גם לאוכלוסייה המקומית.

״אנחנו מכבדים את המסורות של עמים ודתות, ומדי שנה עושים הכל כדי לוודא שהם עומדים בסטנדרטים הבטיחותיים הגבוהים ביותר. אבל בשבועות האחרונים אוקראינה רשמה עלייה במספר הנדבקים בקורונה, כמו במדינות אחרות. הגענו למסקנה שבמצב הרפואי כעת אי אפשר לארגן אירועים בטח שלא בהשתתפות זרים”.

עם זאת, טרם מדובר על החלטה רשמית של הממשלה שעדיין צריכה לקבל את אישור הנשיא זילנסקי, אלא בחוות דעת שהוגשה לממשלה.

יצוין, כי לפי שעה אין הגבלות על כניסת ישראלים לאוקראינה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מי שדוחף לאיסור על הגעת הישראלים הוא ראש עיריית אומן אלכסנדר צרביי – שהעביר את הלילה האחרון בשק שינה מול משרדו של הנשיא ולודימיר זלנסקי.

הוא דורש שהנשיא יחתום על החלטת הממשלה בדבר האיסור להגעת הישראלים ובכך ייתן לה תוקף חוקי ורשמי.

צרביי: “אין פה אנטישמיות. מטעמים בריאותיים אני מתנגד לקיום החגיגות במתכונת הרגילה”.

על האופן שבו העביר את הלילה אמר ראש העירייה: “עקץ אותי יתוש באוהל אבל חוץ מזה אני בסדר. חבל שאיש מלשכת הנשיא לא יצר איתי קשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות