‘יצחק אלחנן שמאלה’: אירוע לבני הישיבות ברחבה הפתוחה של כיכר ספרא

ביוזמת ובהשתתפות ראש העיר משה ליאון: אירוע מרכזי של עיריית ירושלים לבני הישיבות כהכנה לחודש אלול • לראשונה יערך ביום חמישי, ברחבה הפתוחה של כיכר ספרא, אירוע המוני במתווה 'קפסולות' - במתכונת מחנה 'תנועת בני תורה' עם 'רבי שיח', במרכזו ישמע משא החיזוק המרכזי מהגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי
חרדים 10
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 01:20

לראשונה תערוך עיריית ירושלים אירוע הכנה מיוחד לקראת חודש אלול לבני עליה, ביוזמתו ובהשתתפותו של ראש העיר משה ליאון, ברחבה הפתוחה של העירייה בכיכר ספרא אשר הוכשרה באופן מיוחד לקליטת המונים לפי מתווה הקפסולות באישור משרד הבריאות.

האירוע המיוחד ייערך במתכונת מחנה ‘תנועת בני תורה’, במרכזו יישמע משא חיזוק מיוחד ורב השראה מהגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’ וחבר מועצת גדולי התורה של ‘דגל’.

‘האירוע המרכזי לבני עליה’ שעל-ידי עיריית ירושלים ייערך ביום חמישי בערב.

רחבת העירייה כבר הוכנה לקליטת המוני בני העלייה לפי מתווה הקפסולות. לנוכח ביקוש השיא להשתתפות באירוע הגדול והגבלת מספר המשתתפים על-ידי משרד הבריאות, ההשתתפות תתאפשר באמצעות רכישת כרטיסים בלבד.

את האירוע המיוחד יפתח ראש העיר משה ליאון, אשר יזם את האירוע המרכזי לבני עליה לקראת חודש אלול, במטרה שישובו ללימודים באווירת חיזוק ושמחה.

במרכז המעמד תיערך קבלת עול מלכות שמים וייאמרו פרקי תהילים ברוב עם, כאשר לפני התיבה יעבור הגאון רבי שמעון גלאי.

לאחר מכן ייערכו ‘רבי שיח’ מיוחדים כפי שנערכים מדי שנה במחנה ‘בני תורה’, כאשר כל ‘קפסולה’ תערוך ‘רב שיח’ לאותה קבוצה.

לאחר ‘רבי השיח’ תיערך תפילת ערבית ברוב עם וכן יחולק כיבוד קל למשתתפים. האירוע המיוחד יכלול שעה ארוכה של שירי רגש, התעוררות ושמחה עם בעלי מנגנים נודעים.

שיאו של המעמד יהיה במשא החיזוק הנודע של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, המעורר הדים רבים בכל שנה עם הסיפור המיוחד “יצחק אלחנן שמאלה”, אותו נוהג ראש הישיבה לספר למעלה מארבעים שנה במחנה ‘בני תורה’ – ועתה עיריית ירושלים מאפשרת לראשונה לכלל בני העלייה תושבי העיר לשמוע את הסיפור המצמרר מפיו ולחוות את המשא המיוחד שנחרט בלבבות.

מחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק, הודה לראש העיר משה ליאון, על היוזמה הברוכה ואמר כי ללא ספק האירוע המרכזי שיזם ראש העיר לבין הזמנים הנוכחי לקראת חודש אלול, מהווה חיתום מיוחד לשרשרת האירועים והפעילויות שהפעילה העירייה בכללותה והאגף לתרבות תורנית בפרט, במשך כל ימי בין הזמנים לבני העלייה ולכלל בני המשפחה תושבי ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות