נתניהו: “זה לא יהיה ההסכם היחיד עם מדינות ערב” I צפו

בראיון ראשון לרשת ערבית לאחר ההסכם עם איחוד האמירויות, אמר ראש הממשלה כי הפדרציה היא שותפה אמיתית בהבאת השלום באזור • "לא מופתע שאיראן מתנגדת. איראן לא מרוצה וזה דבר טוב. זה אומר שאנו בדרך הנכונה" • "הסכם השלום יסייע לייצר היסטוריה בין ישראל והפלסטינים"
נתן פרל
כ"ז אב התש"פ / 17.08.2020 18:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח מסרים למדינות ערב באמצעות ראיון שערך הערב (שני) ברשת הטלוויזיה SKY בשפה הערבית שמרכז שידוריה באבו דאבי – ושידוריה נקלטים באיחוד האמירויות.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

נתניהו: “הייתה דרישה אמריקנית, בעת הנוכחית, להשעות את סיפוח השטחים בגדה המערבית ואנחנו הסכמנו. האמריקנים אמרו לנו – אנו רוצים להרחיב את מסגרת השלום וזאת העדיפות הראשונה בעת הנוכחית”.

הוא הוסיף: “הרחבת השלום בעת הנוכחית זה מה שיגרום לנו להצליח. אני חושב שמדינות ערביות נוספות יבחנו את מה שאנחנו עושים ויאמרו: אולי נצטרף למעגל של חדשנות, טכנולוגיה ושגשוג. מדוע לא נעשה את מה שמועיל לעמים שלנו בתחומי הבריאות, שיפור איכות המים, וניצור עתיד טוב, עם מוצרי מזון, אנרגיה וסחר משופרים. כאן בישראל – נייבא סחורות ממדינת האמירויות במחיר זול וזה נכון גם בכיוון השני”.

נתניהו התייחס לתגובות הקשות באיראן וטורקיה להסכם.

“מישהו הופתע שאיראן נגד שלום? היא מפיצה קיצוניות וטרור ושולחת את הטילים שלה לחצי האי ערב, הורגת אנשים בסוריה ועיראק ותומכת בטרור בכל רחבי העולם. היא מבטיחה כל העת להשמיד את ישראל ואני חושב שהיא זורעת הרס אצל רבים משכנינו. איראן לא מרוצה וזה דבר טוב. זה אומר שאנחנו בדרך הנכונה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות