מקלב על בין הזמנים: “יש להעלות את תפוסת הנוסעים בקווים ל-75%”

יותר מ-10,000 נוסעים יוצאים מידי יום מהריכוזים החרדים לצפון הארץ בארבע מאות נסיעות - עליה של מאות אחוזים •  יוקם מוקד חירום מרכזי שיוכל לתת מענה בזמן אמת לנוסעים
אריה ריבקינד
כ"ז אב התש"פ / 17.08.2020 16:05

סגן שר התחבורה אורי מקלב דרש הבוקר (שני), בדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, להגדיל את תפוסת הנוסעים באוטובוסים המשרתים את הציבור החרדי.

בפתח דבריו הציג סגן השר אלפי פניות אשר התקבלו בלשכתו מאז תחילת ימי בין הזמנים: “אני חש את המצוקה הקיימת, אך חשוב שהציבור ידע, אנחנו נמצאים באירוע מורכב שלא היה כמותו, אנחנו נמצאים תחת מגבלות הקרונה המגבילות את שירותי התחבורה הציבורית בחמישים אחוזים תפוסה בלבד. מצד אחד, התחבורה הציבורית היא כלי מחולל הדבקה בנגיף, אך מצד שני לא ניתן להפעיל באופן מלא את המשק ללא שירותי התחבורה הציבורית”.

הוא ציין כי “עם תחילת ימי בין הזמנים אנחנו רואים עליה גבוהה מאוד בביקושים לתחבורה ציבורית וקשה לדעת ולצפות מראש מתי יהיה ביקוש גדול. ההנחיה שלנו היום היא לתגבר ככל האפשר את קווי השירות, אנחנו לא משאירים אף אחד בתחנה בלילה”.

בכדי לקבל תמונה מקיפה על כמויות הנסועה, הציג סגן השר מקלב בדיון מספר נתונים מדגמיים: “הבוקר יצאו למעלה מעשרה אוטובוסים מהר חוצבים למירון, אתמול בלילה הוצאנו 14 אוטובוסים בשעה בקו 422 לבני ברק, כאשר ביום רגיל יוצאים ארבעה אוטובוסים בשעה. אנחנו נמצאים באירוע בסדר גודל גדול מאוד.  אנחנו מסיעים יותר מעשרת אלפים נוסעים ביום מהריכוזים החרדים לצפון הארץ. זהו גידול של יותר מ-300 אחוזים מהשגרה, ותגברנו במקביל את הנסיעות, העלנו מ-80 נסיעות יומיות ל-400 נסיעות יומיות מהריכוזים החרדים לצפון”.

מקלב הדגיש: “ההוראות של קבינט הקורונה הם כי התחבורה הציבורית נועדה לצורך ההכרחים ולא למטרות של בילוי”. הוא הזכיר שקבינט הקרונה קבע כי הפעלת שירותי התחבורה הציבורית היא ללא סופי השבוע ולא בערבים, ורק לאחר מלחמה של ממש מול קבינט הקרונה ואנשי המל”ל, שירותי התחבורה הציבורית פועלים בימים אלה  במתכונת מלאה ובסופי שבוע. “זה לא דבר המובן מאליו”.

סגן שר התחבורה הסביר: “האתגר המרכזי כעת הוא להתגבר על הבעיה שאוטובוסים מגיעים לתחנות ולא יכולים להעלות נוסעים כי הגיעו למגבלה. הציבור צריך לדעת כי במצב הנוכחי אנחנו לא יכולים להבטיח לנוסעים היוצאים בבוקר שיהיה להם כיצד לחזור בערב, ועל הציבור להיערך לכך. הפתרון הוא להעלות את אחוזי התפוסה בכל אוטובוס, ישנה מגבלה של גיוס אוטובוסים ונהגים ואם נעלה את מספר הנוסעים בכל אוטובוס נצמצם את הבעיה באופן ניכר”.

מקלב הוסיף כי משרד התחבורה מתמודד עם אתר לא פשוט:  “כיום אנחנו יודעים רק בדיעבד איפה היתה בעיה וכיצד היא טופלה היות ואין מוקד מרכזי, ולכן מקימים במשרד בימים אלו מוקד מידע מרכזי שיתן מענה בזמן אמת לחברות ולנוסעים, מוקד שיהיה בסמכותו לתת שירות ולהוציא קווי שירות או לתגבר במידת הצורך, כך אנחנו נוכל לקבל בזמן אמת את תמונת המצב ולא רק בדיעבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות