בארה”ב כבר אישרו: בדיקה מהירה לאיתור נגיף הקורונה בדגימת רוק

רשויות הבריאות בארה"ב אישרו את השימוש בבדיקה חדשה, באמצעות דגימת רוק, שפותחה באוניברסיטת ייל •  תסייע לאתר במהירות ובהיקף נרחב אנשים הנושאים בגופם את נגיף
נתן פרל
כ"ז אב התש"פ / 17.08.2020 00:00

הקדימו את ישראל: רשות המזון והתרופות של ארה”ב אישרה בהליך מיידי בדיקה חדשה לאיתור נגיף הקורונה על בסיס רוק.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

הבדיקה החדשה, המכונה SalivaDirect, אינה חודרנית והיא פשוטה וזולה יותר מבדיקה המתבצעת כיום דרך האף.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

הבדיקה החדשה, שפותחה באוניברסיטת ייל,  תסייע לאתר במהירות ובהיקף נרחב אנשים הנושאים בגופם את נגיף הקורונה, גם אם אין להם סימפטומים.

על פי ההערכה הראשונית, עלות בדיקה תעמוד על 10 דולר.

גם ישראל מפתחת  טכנולוגיות חדישות ומתקדמות במיוחד למאבק בנגיף הקורונה.

אלו ארבעת הפיתוחים הישראלים השונים שנבדקו בהודו בשבוע שעבר על עשרות אלפי הודים חולים:

ניתוח גלי קול: בדיקה קולית מקוונת, מבוססת בינה מלאכותית, שמטרתה לזהות חשד להימצאות נגיף הקורונה והידרדרות במערכת הנשימה, באמצעות ניתוח קולו של האדם בלבד וזיהוי שינויים האופייניים לקול של חולה בנגיף.

בדיקת ינשוף: זיהוי מבוסס גלי טרה-הרץ. הפרויקט לגילוי קורונה בנשיפה הינו פרויקט עתיר ידע ומורכב המשלב את קצה הטכנולוגיה בתחומי הספקטרוסקופיה בטרה-הרץ, חומרים ובינה מלאכותית. השאיפה היא להיות מסוגלים לגלות את הנגיף ואת תוצריו בנשיפה של אדם לאחר סריקה ועיבוד קצר ברמת אמינות גבוהה מאוד.  לכשהמוצר יוגדר כמבצעי, הוא צפוי להסיר חסמים טכנולוגיים משמעותיים באבחון בנשיפה, דבר שעשוי לחולל מהפכה בעולם האבחון הרפואי. לצורך הבדיקה פותחה ערכת דיגום סטרילית, הנוטלת דגימת נשיפה ואחרי ניתוח באמצעות בינה מלאכותית ניתן יהיה לזהות נוכחות של הווירוס.

זיהוי איזותרמי: שיטה ביוכימית המאפשרת את זיהוי הנגיף בדגימת רוק. פותחה ערכת דגימה זולה לייצור, המזהה את נוכחות הנגיף בעזרת תגובה כימית לחימום של כ-60 מעלות. הערכה מתאימה לשימוש ביתי ונותנת תוצאה בתוך 30 דקות.

חומצות פוליאמיניות: שיטה ביוכימית המאפשרת זיהוי חלבונים בתוצרי נגיף הקורונה הנאספים בדגימת רוק. באמצעות מכשור מתאים, ניתן לבצע ניתוח של הדגימה תוך מספר דקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות