ביבי על הסכם השלום: ”לפני חודש אולמרט אמר שזה חלום באספמיה”

ראש הממשלה הבטיח להחיל ריבונות ריבונות בהסכמה אמריקנית: ''לא ויתרתי על הריבונות, אביא אותה. גם טראמפ לא ויתר עליה'' • על המתקפות של ראש מועצות ביו"ש: 'אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות. זה לא רציני"
חרדים 10
כ"ו אב התש"פ / 16.08.2020 17:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (ראשון), בראיון שהעניק לגלי צה״ל, כי התוכנית להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן לא ירדה מסדר היום בגלל הסכם השלום עם איחוד האמירויות.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

”הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. זה לא שנתנו לי ברירה – לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. בעצם, הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתוכנית של הנשיא טראמפ”.

נתניהו הוסיף: ”מלכתחילה אמרתי שאחיל את הריבונות רק בהסכמה אמריקנית, כי ללא הסכמה זה לא שווה כלום במקרה הטוב, ובמקרה הרע זה יכול לפגוע במדינת ישראל כולה בפורומים בינלאומיים. כל אחד מבין שאי אפשר לעשות את זה בלי הסכמה של האמריקנים”.

“לדעתי, זה מהפך היסטורי. אנחנו לא נדרשים לוותר ולסגת ולעשות הסכם או מו”מ עם הפלסטינים. כפי שלא האמינו שאביא הסכם שלום – אני אביא גם את הריבונות”.

נתניהו השיב לטענות של ראשי מועצות ביו”ש: ”אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות כי זה יביא למדינה פלסטינית. זה לא רציני”.

ראש הממשלה הסביר את החשיבות בהסכם עם איחוד האמירויות: ”הבאנו הסכם היסטורי שפורץ את הרעיון שאנחנו צריכים לעקור יישובים אחרת לא נביא הסכם רשמי עם מדינה ערבית. שברנו את הדוקטרינה האיומה והמסוכנת הזאת ואני גאה בזה. הרבה בעולם ובישראל הסכימו לתפיסה המסוכנת הזאת ואני גרסתי תפיסה אחרת – שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה, בלי נסיגות.

”השמאל דחף רעיון לפיו ישראל צריכה להחליש את עצמה לקווי 67׳ כדי להביא את מדינות ערב. אני חשבתי שאם אנחנו נחזק את ישראל ונהפוך אותה עוצמתית, העוצמה תביא את מדינות ערב. גם העמידה שלי נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן הביאה אותן. זה שינוי של כל התפיסה – במקום שלום מתוך חולשה, שלום שמחייב עקירות ונסיגות, אני אמרתי שלום מתוך עוצמה”.

נתניהו לגלג על אהוד אולמרט: “הוא אמר לפני חודש שזה חלום באספמיה שמדינה ערבית תעשה שלום עם ישראל לפני שנביא שלום עם הפלסטינים. אני מאמין הפוך ופעלתי הפוך – והנה הוכחנו אחרת”.

סעודיה היא המטרה הסופית? נשאל ראש הממשלה.

“המטרה שלנו היא לעשות שלום עם כל מי שרוצה שלום איתנו. אנחנו כל הזמן מדברים. יש פה מהפך ענק, שבירת כל הפרדיגמה”.

יכול להיות שהפלסטינים יפנו לדרך האלימות?

“אני לא חושב, כי אני יודע שהציבור הפלסטיני ודאי לא מעוניין בזה. הוא שקוע בקורונה וברצון לשמור על רמת חיים סבירה. אנחנו נערכים לכל אפשרות”.

העניין האיראני הוא מעל כל דבר בעיניך. האם תהיה אפשרות של נוכחות צבאית על אדמת איחוד האמירויות?

“שיתוף הפעולה יהיה בהמון תחומים. בתחום הכלכלי, יש להם רצון ויכולת של השקעה בהמון תחומים – בריאות, קורונה, אנרגיה, וכמובן גם בנושא הביטחון. יש כאן פתיחת שווקים. כל מדינות האזור יודעות שאני מחויב לעצור את הגרעין האיראני ושאני מוביל מדיניות של התנגדות”.

קושנר אמר שיש מפה מוסכמת והסכמת למדינה פלסטינית.

“מדינה? אם אנחנו שולטים במרחב האווירי ובקרקע זה מדינה? אם חמאס צריך להתפרק מנשקו זה מדינה? תסתכל על התכנית. אתה רוצה לקרוא לזה מדינה? זה נכון שהאמריקאים הכניסו בפעם הראשונה פי 10 מהשטח שהם מייעדים לריבונות ישראלים, וזה לא בא במקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות