איילת שקד: אני מאמינה לנשיא טראמפ ולחתנו – לא תהיה ריבונות

חרדים 10
|
כ"ו אב התש"פ / 16.08.2020 09:54
“החלת ריבונות, בוודאי בתמיכה ממשל אמריקני – יכול להיות שזו הייתה הזדמנות חד פעמית” • ישראל כ”ץ: הריבונות הוקפאה עוד לפני ההסכם

ח”כ איילת שקד התייחסה הבוקר (ראשון) לניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג תמונת מצב לפיה החלת הריבונות ביו”ש נמצאת עדיין על סדר היום.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בראיון לכאן ב’, אמרה שקד: “כשנתניהו החליט להקים קואליציה עם כחול לבן ולזרוק את ימינה, אמרתי לכל מי ששאל אותי שכנראה שריבונות לא תהיה. אני מאמינה לנשיא ארה”ב ולחתנו שאמרו שהריבונות ירדה מהשולחן”.

לדבריה, “ראש הממשלה בחר לוותר על הריבונות תמורת נרמול היחסים עם האמירויות, צריך לשים את זה על השולחן – עם היתרונות והחסרונות”.

לדעתה מדובר בפספוס עצום. “החלת ריבונות, בוודאי בתמיכה ממשל אמריקני – יכול להיות שזו הייתה הזדמנות חד פעמית”.

שקד דיברה גם על משבר התקציב וציינה כי מפלגתה אינה חלק מהדיון הפנים קואליציוני וגם לא תסכים לשמוע הצעות להצטרפות לקואליציה שלדעתה מיועדות רק לשיפור עמדות של הליכוד וכחול לבן.

“נתניהו וגנץ לקראת הסכם, אחד מהם יתקפל. ככל הנראה יהיה תקציב דו-שנתי ולכן אני לא מתכוונת להיות כלי במשא ומתן ביניהם. ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים לקחת את מדינת ישראל כבת ערובה בסכסוך הפוליטי הזה”.

שר האוצר ישראל כ”ץ טען, לעומת זאת,  כי אין כל קשר בין הקפאת תכנית החלת הריבונות להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות.

בראיון  לרשת ב’ הסביר השר כ”ץ כי החלת הריבונות הוקפאה עוד לפני ההסכם עם איחוד האמירויות, וכי “הצגת ההסכם כקשור לזה נוחה יותר לכל המדינות הערביות”.

השר כ”ץ, שכיהן כשר החוץ בממשלה הקודמת, התייחס למעורבות של שר החוץ גבי אשכנזי ואמר: “כשעשינו חפיפה המלצתי לו לשים דגש על המהלך, אני חושב שהוא לא עשה את זה”.

בהמשך הראיון הסביר כ”ץ כי ההסכם טומן בחובו פוטנציאל חיובי עבור ישראלף “ההסכם יכול להיות בסיס לשדרוג כלכלי משמעותי לישראל, לצד דברים שהם צריכים מאיתנו בחקלאות, בהייטק ובמים”.

“יש פה פוטנציאל עצום, אנחנו יכולים להיות הפתח שלהם לאירופה ולמקומות אחרים”, הסביר.