האם חכם שלום כהן יורה על פיצול של סיעת ש”ס בעיר בני ברק?

האם סיעת ש"ס בבני-ברק עומדת בפני פיצול בין המצייתים להוראת מרן חכם שלום כהן לבין חברי הסיעה שאינם מקיימים את הוראותיו? • בפעם הראשונה: זקני הרבנים הספרדים הורו להגיש עתירה מנהלית נגד עיריית בני ברק • עו"ד יובל גרינשטיין, בשם סגן ראש העיר, הרב גדליהו בן שמעון: "דורשים לקבל מסמכים כדי לבחון האפליה נגד הציבור הספרדי" • מצהיר: "מרשי לא יירתע מאיומים, ויפעל בכל הכלים למניעת אפליה ועגמת נפש"
שרי רוט
כ"ד אב התש"פ / 14.08.2020 16:47

רעידת אדמה בש”ס: האם הסיעה הספרדית בעיר בני-ברק עומדת בפני פיצול בין נאמניו של מרן חכם שלום כהן במועצת העיר, לבין יתר חברי הסיעה שאינם מקדמים את המאבק באפליית רבני העיר הספרדים ואת מינוי רב עיר ספרדי בעיר התורה והחסידות?

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

יש שיאמרו, שפיצול שכזה יהווה תקדים לערים אחרות. ירושלים, רק לדוגמה.

מי שמוביל מזה מספר חודשים את המאבק נגד האפליה בבני ברק, הוא סגן ראש העיר, עו”ד גדליהו בן שמעון, הטוען כי סיעת ש”ס המקומית פועלת נגד רצונו של נשיא ‘המועצת’, חכם שלום כהן.

“ש”ס בני ברק פועלת נגד רבני שכונות הספרדים, שאינם מקבלים שכר כלל – וכל זה כשעדיין אין רב עיר ספרדי”, הוא טען בשיחה עמו לפני כחודש וחצי.

חצי שנה  קודם לכן הוא קבל גם על אפליית הציבור הספרדי בעיר, לאחר, שלטענתו, “ידוענים מקבלים הטבה בשווי מאות ש”ח, כשברשותם תו חניה המאפשר לחנות בכל העיר ללא כל תשלום”, בעוד רק 12 איש מהציבור הספרדי נהנים מהטבה זו.

כעת, בהוראת הרבנים הספרדים ובראשם גאב”ד העיר הספרדי בבני ברק, הגאון רבי שלמה בן שמעון – החליט סגן ראש העיר לגשת לעתירה מנהלית נגד עיריית בני ברק.

מדובר בפעם הראשונה שזקני הדור הספרדי מתירים ללכת להתדיינות בבית משפט.

מאחורי הקלעים, יש הטוענים כי בש”ס חצויים בין הרצון לתמוך במועמד לרב ספרדי בעיר התורה והחסידות הנתמך על ידי חכם שלום כהן, לבין תמיכה ברב מסעוד לוי שגורמים ‘מקושרים’ תומכים במועמדותו.

גורם בש”ס בבני ברק אומר בשיחה עם חרדים 10: “צעד כזה יוביל לפירוק הקואליציה העירונית או לפרישה של מרן ראש הישיבה מהסיעה בבני ברק, שלא נשמעת לו. מרן לא שולל פרישה מש”ס בני ברק שלא נשמעת לרבנים, והולכת שולל אחרי ראש העיר”.

גורם נוסף מזכיר בשיחה עם חרדים 10: “גם הגאון רבי  ניסים קרליץ זצ”ל הגיע לבית משפט במאבק על בית הכנסת ‘הליגמן’, למען כבוד התורה בבני ברק”. אותו גורם מוסיף: “פיצול בבני ברק זה מדרון חלקלק לשאר הערים שאריה דרעי לא מטפל בהן ונותן לחכם שלום להתבזות”.

בסיעת יהדות התורה זועמים על המהלך המסתמן של הגשת עתירה מנהלית נגד העירייה.

יצוין, כי סגן ראש העיר, עו”ד גדליהו בן שמעון, סירב להתייחס להגשת העתירה ולכתבה המתפרסמת כאן.

במכתב, המתפרסם לראשונה בחרדים 10,  ששיגר עו”ד יובל גרינשטיין ממשרד עורכי הדין דרור-גרינשטיין, לראש העיר אברהם רובינשטיין וליועמ”ש של העירייה, תחת הכותרת “התראה טרם נקיטה בהליכים ודרישה לקבלה ועיון במסמכים בהתאם להוראות פקודת העיריות” – הוא כותב:

“בשם מרשנו, חבר מועצת העיר ועו”ד הרב גדליהו בן שמעון (להלן: “מרשי”), הרינו לפנות אליכם בעניין אשר בנדון וכמפורט להלן.

“יש להדגיש כי מכתב זה יצא על פי היתר הלכתי מגדולי ישראל. עוד יצוין כי מכתב זה נשלח בהוראתו ובהכוונתו של רבינו מרן הגאב”ד רבי שלמה בן שמעון שליט”א.

“כידוע לכם היטב, מרשנו פנה כמה וכמה פעמים לגורמים בעירייה לקבלת מסמכים שונים, וזאת מתוך מטרה לבחון אפליה ואי שוויון ביחס לציבור הספרדי בעיר בני ברק, כאשר העירייה התחמקה באופן עקבי ממתן תשובות ו/או מסירת נתונים בהתאם לבקשותיו של מרשנו.

“לפיכך ולמען הסדר הטוב, הרי שמרשנו מבקש לעיין במסמכים ונתונים הקיימים בעירייה, וזאת בהתאם להוראות סעיף 140א לפקודת העיריות. מרשנו הינו חבר מועצת העיר ולפיכך זכאי לעיין בכלל המסמכים המבוקשים וזאת בתוך 3 ימים”.

עו”ד גרינשטיין מוסיף: “מדובר במסמכים מהותיים, אשר יש להם חשיבות לציבור הספרדי בעיר בני ברק, על מנת לקבל תשובות ברורות לפעילות העירייה או העדר פעילות העירייה ביחס לציבור זה ובכלל זה לאפליית הציבור שלא כדין.

“מרשנו, רואה עצמו כשליח של הציבור הספרדי בעיר והוא יפעל ללא לאות על מנת לקדם שוויון בין הציבורים השונים, תוך נקיטה בהליכים משפטיים, ככל שהדבר יידרש ממנו”.

עורך הדין מדגיש: “הוראות הדין מחייבות את ראש העיר ו/או מטעמו, למסור את כל המסמכים לידי מרשנו בתוך 3ימים, כאמור בסעיף 140א לפקודת העיריות”.

הפרקליט מציג את רשימת המסמכים שהוא דורש להעביר לעיונו של חבר המועצה  הרב גדליהו בן שמעון – וכותב: “נבקש את כבוד ראש העיר ו/או מי מטעמו להורות על מסירת המסמכים ו/או הנתונים הבאים לעיונו של מרשנו:

א. רשימה מסודרת של כל מקבלי הטבת חניה חינם בעיר בני ברק משנת 2018;

ב. קריטריונים שנקבעו ו/או החלטות מועצה ו/או החלטות ועדות אשר עסקו בעניין הטבת חניה חינם בעיר בני ברק ב- 5 השנים האחרונות;

ג. רשימת מקבלי השכר בחברה הכלכלית בני ברק משנת 2018 ואילך;

ד. החלטות מועצת העיר ו/או וועדות העירייה בנושא נושאי משרה בחברה הכלכלית ב-5 השנים האחרונות;

ה. רשימת כלל עובדי העירייה, ובכלל זה כל העובדים אשר מקבלים תלוש משכורת מעיריית בני ברק משנת 2019 ;

ו. רשימת כלל הגורמים החיצוניים לעירייה לרבות קבלני משנה, יועצים וכן כל גורם אחר אשר פועל בעיריית בני ברק במסגרת פטור ממכרז ו/או מכרז זוטא ו/או במסגרת של ספק יחיד;

ז. רשימת כלל עובדי תאגיד המים והביוב של העיר בני ברק משנת 2018 ואילך;

ח. רשימה של כלל הגורמים (פרטיים ו/או תאגידים) אשר זכו לקבל פטור ו/או מחיקת חובות בארנונה משנת 2018 ואילך”.

עורך הדין מציין, כי “מסמכים אלה אינם נדרשים בחלל הריק, שכן מרשנו היה עד לתלושי משכורת של גורמים שונים, אשר אינם מוכרים כעובדי עירייה והדברים דומים גם לחלוקת ההטבות המוזכרות לעיל – חלוקת הטבות אשר למיטב ידיעת והבנת מרשנו נערכת באופן שרירותי, תוך אפליית הציבור הספרדי שלא כדין.

“לפיכך ובכדי למנוע שחיתות שלטונית ומראית עין בלתי ראויה, מרשנו מבקש לעיין בכלל המסמכים המוזכרים לעיל”.

עורך הדין מבהיר: “מרשנו רואה את התנהלות עיריית בני ברק, ואפליית הציבור הספרדי בעיר בחומרה רבה, והוא דורש כי העירייה תחל בפעולות אופרטיביות על מנת להביא לשוויון בעיר בני ברק, לרבות בהטבות המוזכרות לעיל וכן כל פעולה נוספת הנדרשת מהעירייה לעניין זה”.

עוד הוא מדגיש, כי  הרב גדליהו בן שמעון “לא יירתע מאיומים, והוא יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו עבור הציבור הספרדי בעיר בני ברק ולמניעת אפליה ועוגמת נפש לציבור זה.

“למען הסר ספק מרשנו שומר על מלוא טענותיו ועל כל זכויותיו שלו וכן של הציבור הספרדי בעיר, והוא יפעל לעמידה על זכויות הציבור כנדרש ממנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותרת בכלל לא קשורה לכתבה
    14/08/2020 17:05
    רחמנות
  1. כנראה בגלל הכתבים האליטות של חרדים 10 שמעוניין לסכסך בתוך ש”ס במקום להתייחס לגופם של דברים.
    וכנראה גם התגובה הזאת לא תתפרסם

  2. כל הכבוד לך גדליהו!!
    16/08/2020 10:35
    גבי
  3. לא יאמן שהעיר בני ברק היא העיר המושחתת בישראל, יותר מאום אל פאחם
    הגיע הזמן שנדע מי מקבל שנים כסף מעיריית בני ברק על חשבון הגב שלנו ולמה העירייה צריכה כ”כ הרבה עובדים (השמועות אומרות שיותר מרמת גן שגדולה ממנה בהרבה)
    ובטח אם גם מעורבת בזה אפליה, חזק ואמץ!