אחרי הסערה: בוטל המינוי הזמני של האחיין למנהל מחלקת הכשרות

בעקבות הביקורת: בוטל המינוי הזמני של הרב יוסף חיים פרץ, חתנו של רבי דוד אבוחצירא ואחיין רעיית יו"ר המועצה הדתית קריית אתא לרב ומנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית • המהלך בוטל לאחר שבנו של רב העיר הקודם שיגר מכתב חריף לשר הדתות בו טען כי קיים חשש לניגוד עניינים
יוני גרין
כ"ד אב התש"פ / 14.08.2020 13:56

בעקבות חרדים 10: יותר משבוע לאחר שהמועצה הדתית בקרית אתא אישרה כי הרב יוסף חיים פרץ, אחיינה של אשת  יו”ר המועצה הדתית בעיר וחתנו של רבי דוד אבוחצירא, ימונה זמנית לתפקיד מנהל מחלקת כשרות במועצה ללא מכרז – חזרה בה המועצה מהמינוי.

המינוי למנהל מחלקת הכשרות נעשה ‘לא כדין’ או ‘מטילים דופי’?

השבוע נמסר כי מנהל מחלקת הכשרות הנוכחי יישאר בתפקידו עד לפרסום מכרז.

לפי דיווח של אדי גל ב’ידיעות המפרץ’, בעקבות פרישתה לגמלאות של מזכירת המועצה הדתית אסתר דהרי, הוחלט למנות את מנהל מחלקת הכשרות הנוכחי רפי אילוז למשרת מזכ”ל המועצה, בעוד הרב יוסף חיים פרץ מונה לתפקיד מנכ”ל מחלקת הכשרות –  שניהם ללא מכרז.

במועצה הדתית טענו בתחילה כי מדובר במינויים זמניים עד להוצאת מכרז.

אלא שלאחר פרסום דבר המינוי שיגר הרב טוביה שולזינגר, תושב העיר לשעבר, ובנו של המרא דאתרא הקודם הגר”ש שולזינגר זצ”ל, מכתב חריף לשר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן – בו יצא נגד המינוי וטען כי הוא פסול.

הרב שולזינגר טען כי קיים חשש לניגוד עניינים בשל קרבת המשפחה בין הרב פרץ ליו”ר המועצה הדתית שמעון חזן, מאחר והשניים קרובי משפחה מדרגה ראשונה. “אמו של הרב פרץ היא אחות אשתו של מר שמעון חזן (בעצם הוא אחיין של יו”ר המועצה), מינוי קרובי משפחה מנוגדת לחוק ולכללי מנהל תקין”, טען.

טענה נוספת שהעלה הרב שולזינגר במכתבו, הם שפע התפקידים שממלא הרב פרץ. לדבריו, נמנה הרב יוסף חיים פרץ על רבני ‘איגוד רבני הקהילות’, שבראשות הרב עמיחי אליהו, ומקבל משכורת מעמותה זו.

עבודות נוספות אותן עושה הרב פרץ: “רב בית האבות הספרדי בעיר חיפה, ראש עמותת ‘מרכז התורה’ בקרית אתא הכוללת ישיבה ומדרשיה, ר”מ בישיבת אביר יעקב בנהריה”.

הרב שולזינגר הוסיף וכתב: “אדם גדול ככל שיהיה המשמש בתפקידים כה רבים לא יוכל למלא את תפקידו נאמנה כאחראי ומנהל מערכת הכשרות בעיר קרית אתא, תפקיד הדורש עבודה מורכבת ורגישה במשרה מלאה.

“ידוע לי כי הסיבה היחידה למינוי התמוה, החפוז והפסול נעשה אך ורק מחמת ייחוסו הרם של הרב פרץ והכבוד הרב שרוחשים לחמיו האדמו”ר הצדיק רבי דוד אבוחצירה”.

לטענת הרב טוביה שולזינגר, “על פי הנחיות משרד הדתות אין לרב עובד המועצה הדתית לעסוק בעיסוק נוסף או לנהל מוסד או עמותה מלבד תפקידו הרשמי כרב”.

הביקורת כנראה עשתה את שלה, והמועצה הדתית חזרה בה מהמינוי והודיעה כי אין כל כוונה למנות את הרב פרץ לתפקיד מנהל מחלקת הכשרות.

בתגובה נאמר: “שני התפקידים מזכ”ל המועצה ומנהל מחלקת הכשרות יאויישו במכרז כדין. כרגע מנהל מחלקת הכשרות מטפל לבקשת היו”ר הממונה על המועצה הדתית גם בנושא המזכ”לות.

“באשר לטענה לקרבת משפחה בין הממונה על המועצה הדתית לבין הרב יוסף חיים, הלשכה המשפטית כבר נתנה אין דעתה על כך שאין קירבה זו פוסלת כהונה”.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לחרדים 10 עוד לפני ביטול המינוי: “הרב יוסף חיים פרץ מועסק כחוק על ידי המועצה הדתית בקרית אתא. העובדות במכתבו של הרב טוביה שולזינגר נבדקו על ידי גורמי המקצוע במשרד ונמצאו כלא נכונות.

“נדגיש, מדובר במילוי מקום זמני עד לאישור ליציאה למכרז על ידי המשרד לשירותי דת. מילוי מקום זמני שכזה אינו נושא בחובו שכר נוסף ו/או שינוי מתח דרגות של העובד/ת. ככל תוספת הסמכות והטלת משימות נוספות על ידי יו”ר המועצה הדתית מותרות ובתנאי שלא נעשו בתקן חדש ובשכר נוסף. וכך קרה במקרה דנן.

“לאור האמור לעיל לא נפל כל פגם במינוי הרב יוסף חיים פרץ. המשרד לשירותי דת מצר על כך שיש גורמים המנסים פעם אחר פעם להטיל דופי בעבודת המועצה הדתית בקרית אתא ויו”ר המועצה הדתית שפועל בהתאם לחוק ובהנחיית המשרד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף
    18/08/2020 18:51
    תושב
  1. סוף סוף יש מי שפותח קצת הפה בעיר הזאת ולא מפחד מנקמה