אחרי התלונות מש”ס: מונו 4 נציגים ספרדים למועצה המייעצת לגמזו

בעקבות דרישת שר הפנים אריה דרעי מפרופ' רוני גמזו לייצוג שיוויוני במועצה הציבורית המיעצת למגן ישראל, הבוקר יצאו כתבי המנוי לארבעת הנציגים הספרדים • ומי הנציגים?
אריה ריבקינד
כ"ג אב התש"פ / 13.08.2020 11:14

אל המועצה הציבורית המייעצת לפרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו נוספו הבוקר (חמישי), שבוע לאחר שהתכנסה ארבעה נציגים של ש”ס:  יהודה אבידן, מיכאל פנחסי, יעקב זכריהו וניסים לוי.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

המינויים התבצעו בעקבות דרישת שר הפנים אריה דרעי מפרופ’ רוני גמזו לייצוג שיוויוני במועצה הציבורית המיעצת למגן ישראל.

הבוקר יצאו כתבי המנוי לארבעת הנציגים הספרדים.

שר הפנים דרעי: “אני שמח שפרופ’ גמזו נענה לבקשתי לייצוג שוויוני במועצה המייעצת, בכדי לנצח את הנגיף צריך נבחרת שמייצגת את כלל האוכלוסיות במדינת ישראל”.

עד כה היו הנציגים החרדים, שלא ברור על בסיס מה נבחרו, הרב חנניה צ’ולק, עו”ד אברהם יוסטמן, מנהל מטה החירום בב”ב אריק אדלר וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, והניה שוורץ.

שס זעמו: למה אין ספרדי במועצה? גמזו: ‘שגיאה בתום לב. אמנה מייד’

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ מיכאל מלכיאלי, זעם כבר בשבוע שעבר על שבין הנציגים אין ספרדים: “הדרת נציגים מזרחיים חרדים מהמועצה הארצית המייעצת למגן ישראל, הינה ביזיון וזלזול במאבק המשותף לקטיעת שרשרת הדבקות מנגיף הקורונה”.

מלכיאלי הוסיף: “זאת שערורייה של ממש שמוקמת מועצה ארצית מייעצת למגן ישראל על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה, ולא מצאו אף נציג מזרחי חרדי לרפואה שיהיה חבר במועצה. שיקולי אגו וכבוד שכאלו, בסוף הם אלו שיפגעו במאבק המשותף למגר את הדבקות האין סופיות. הנציגים שמכירים ומחוברים לשטח ולקהילות, הם האנשים האמיתים שיכולים בסופו של יום לעזור ולסייע”.

הח”כ דרש: “אני קורא למועצה הארצית המייעצת למגן ישראל להתעשת ולצרף עוד הערב חברים נוספים בכדי שיחד נוכל להתמודד ולנצח”.

פרופ׳ רוני גמזו התנצל אז והודיע כי ימנה באופן מיידי נציגות חרדית-ספרדית למועצה האזרחית המייעצת.

פרופ׳ גמזו הסביר, כי הדבר אירע בשוגג ודווקא בשל העובדה שלא נבחן מוצאו של איש מהחברים שמונו.

פרופ׳ גמזו כתב, כי הוא מקבל את הביקורת בהבנה ויפעל לאלתר למנות נציגים יוצאי עדות המזרח.

וכך כתב: “חבריי וידידי, המאבק בנגיף הקורונה משותף לכולנו. הנגיף איננו מבחין בין גברים לנשים, חרדים או חילונים וכמובן גם לא בין אשכנזים ליוצאים עדות המזרח.

“אמש נחשפתי לביקורת כי המועצה האזרחית איננה כוללת נציגות ספרדית-חרדית, ואני מקבל אותה בהבנה. הדבר אירע בשוגג ובתום-לב, דווקא מתוך המקום שלא בחן את הרקע וההשתייכות של כל נציג על בסיס מוצאו.

“מחובתנו לתת ביטוי לכל הקהלים, ולכן עוד היום אפעל לצרף מספר חברים יוצאי עדות המזרח למועצה האזרחית המייעצת מתוככי המגזר החרדי”.

עם זאת, לקח יותר משבוע עד שהמינויים החדשים יצאו אל הפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות