“נערכים ליירוט טילים עם ראש נפץ גרעיני” • צפו: היירוט הלילי של חץ 2

הניסוי הלילי במערכת ההגנה האווירית ה'חץ 2' עבר בהצלחה: "הכול עבד בדיוק כמו שתכננו" • סמנכ"ל התעשייה האווירית: "נערכים לאפשרות שירכיבו על הטילים גם ראש נפץ גרעיני"
חיים טוויל
כ"ג אב התש"פ / 13.08.2020 11:37

המינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וחיל האוויר הישראלי, ביצעו הלילה (חמישי) ניסוי יירוט מוצלח במערכת הנשק ‘חץ’ עם מיירט ‘חץ 2’.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

שעות לאחר הניסוי הלילי, אמר בועז לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית על תוצאות הניסוי: “הניסוי היה מושלם, הכול עבד בדיוק כמו שתכננו”.

לוי התייחס גם לאיומים האפשריים בעתיד: “נערכים לאפשרות שיום אחד ירכיבו על הטילים גם ראש נפץ גרעיני”.

הוא פירט: “המטרה שדימתה טיל בליסטי אירני ממשפחת השיהאב 3 שוגרה מלב ים. המערכת גילתה אותה, עקבה ואז חץ 2 יירט אותה בהצלחה גדולה”.

לוי הסביר שהייחודיות במערכת החץ 2 היא שהטיל מיירט את המטרה בעת הכניסה שלו לאטמוספירה, בניגוד למערכת החץ 3 שמיירטת את המטרה עוד כשהיא מחוץ לאטמוספירה.

“בדקנו במהלך הניסוי את כל השכבות של מערך ההגנה האווירית הישראלי – את המערכות חץ 3, 2, כיפת ברזל”, הסביר. “הסימולציות גם כן עבדו בדיוק כמו שתכננו”.

סמנכ”ל התעשייה האווירית סיפר גם על 2 המגמות של פיתוח במערך הטילים האירניים: “הם מנסים להשיג רמת דיוק גבוהה ויכולת שברגע החדירה לאטמוספירה הם יתמרנו, בניסיון להקשות על היירוט שלהם. הדבר השני הוא שאנחנו נערכים לאפשרות שיום אחד הם ישימו ראש גרעיני ולא רק קונבנציונלי על הטילים, ואנחנו ננסה לדעת ליירט את זה הכי גבוה והכי טוב”.

את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי.

הניסוי המוצלח במיירט ‘חץ 2’ מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת הנשק ‘חץ 3′ שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה שבארה”ב, בשנה שעברה.

שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. השילוב בין מערכות ה’חץ’ מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה.

גם ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, התייחס לתוצאות הניסוי. “אנחנו מציינים היום 20 שנים למערכת חץ 2 כמערכת מבצעית”, סיפר. “במהלך השנים עשינו למערכת הזאת חמישה שדרוגים משמעותיים כדי שהיא תוכל להיות מותאמת להתפתחות האיומים בזירה. הפעם עשינו שדרוג ושיפורים של התוכנה שבתוך הטיל שמאפשרים לנו להתמודד עם האיומים המתפתחים. המטרה בניסוי הייתה לראות שהכול עובד”.

במהלך הניסוי אמש יירטה בהצלחה מערכת הנשק טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. ממשרד הביטחון נמסר כי הניסוי הוכיח את יכולתה המשופרת של מערכת הנשק “חץ” להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות