לפיד: ‘זה יהיה אני מול ביבי. מקיים מגעים עם כל המפלגות, כולל חרדים

חרדים 10
|
כ"ג אב התש"פ / 13.08.2020 01:46
יאיר לפיד הגיע לאולפן חדשות 12 ומתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ונתניהו: “אנחנו המפלגה השנייה בגודלה בכנסת והשנייה בגודלה בסקרים. אנחנו הולכים ומתחזקים. לא צריך בחירות אבל אם יהיו זה יהיה נתניהו נגדי”

אחרי הדיון הסוער במליאת הכנסת היום, בו עלבו ראש הממשלה ויו”ר האופוזיציה זה בזה,  הגיע יאיר לפיד  לאולפן חדשות 12 ומתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה והעומד בראשה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

לפיד נשאל על ידי יונית לוי מדוע עלתה הצעת החוק שמונעת מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה דווקא היום. הוא השיב: “הצעת החוק נועדה בכדי להגיד ‘תראו מה קורה, במקום לטפל עסקים הקטנים ובאבטלה הוא שולח מכתבים למנדלבליט ומתעסק בהסתה'”.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

לדבריו, “כל ראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים לא יכול להישאר בתפקידו. החוק הזה הוא הצודק והמוסרי ביותר שיש. המחוקקים בעבר לא האמינו שנגיע למצב הזה. קיבלנו הוכחה, נתניהו של לפני ארבע שנים לא היה נכשל כל כך בטיפול בקורונה”.

לפיד התייחס לאפשרות שישראל תלך לבחירות ולאפשרויות שלו להקים ממשלה: “אין בכנסת מפלגה שאני לא יודע לדבר איתה – חרדים וערבים, עם הליכוד. רק עם בל”ד אני לא מדבר כי הם אנטי ישראליים. ערביי ארץ ישראל הם חלק מאזרחי המדינה ואין לי בעיה להקים ממשלה בהצבעה מבחוץ של הרשימה המשותפת – בלי בל”ד. למדתי את זה מנתניהו”.

הוא הוסיף: “אנחנו המפלגה השנייה בגודלה בכנסת והשנייה בגודלה בסקרים. אנחנו הולכים ומתחזקים. לא צריך בחירות אבל אם יהיו זה יהיה נתניהו נגדי, יש עתיד נגד הליכוד”.