מדוע חדל הגר”ד אלתר למסור השיעורים בדף היומי אחרי 18 שנה?

הגה"ח רבי דניאל אלתר, בנו של בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל הודיע כי יחדל למסור את שיעורי הדף היומי שמסר במשך 18 שנה - מאחר שמונה לעמוד בראש ישיבת 'פני מנחם' בבית שמש, שבנשיאות אחיו: "בתחילת תפקידי זה, לא אוכל לצערי לקיים שניהם ולהמשיך גם באמירת השיעורים"
יוסף גרינבוים
כ"ג אב התש"פ / 13.08.2020 01:16

הגה”ח רבי דניאל חיים אלתר, בנו של בעל ה’פני מנחם’ מגור ואחיו של ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר – הודיע הערב (רביעי), במכתב שכתב לחברי השיעורים בדף היומי שהוא מוסר, כי עקב התמסרותו לישיבה יקשה עליו להמשיך למסור את השיעורים, כפי שעשה במשך יותר מ-18 שנים.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

עד כה כיהן הגר”ד כראש כולל ‘ארי שבחבורה’, ומסר מידי יום את שיעורים יומיים בדף היומי בבית החסידים דגור ברחוב יוחנן הסנדלר בירושלים.

לאחרונה, במה שנחשב תיקון עוול היסטורי, הוא מונה לעמוד בראש ישיבת ‘פני מנחם’ בבית שמש, שבנשיאות אחיו הגר”ש אלתר.

גורם בגור מספר לחרדים 10: “בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל קרא לרבי דניאל בשנת תשנ”א ומינה אותו למסור שיעורים בישיבת ‘שפת אמת’.

“בעת שקמו מה’שבעה’ על אביו ה’פני מנחם’ זצ”ל, האדמו”ר מגור שליט”א פנה לרבנית של ה’פני מנחם’ ואמר לה שרבי דניאל יעמוד בראשות ישיבה בבית שמש שתוקם על-שם אביו.

“לימים אכן הישיבה הוקמה ונפתחה, אך הוא לא הועמד בראשה, שכן המהלך הזה סוכל. תקופה לאחר מכן החל להרביץ תורה בדרכים חלופיות – באמצעות  שיעורי הדף היומי ובראשות כולל לעיון. כעת למעשה הוא חוזר לייעודו המקורי”.

במכתבו  מסביר הגר”ד אלתר את המהלך החדש: “כאשר מן שמיא נזדמנה לידי משרה חשובה של הרבצת תורה לעדרים, לעמוד בעזה”י  בראשות הישיבה הקדושה ‘פני מנחם’ על שמו ולזכרו של כ”ק מרן אדמו”ר זצללה”ה, אמרתי בלבי אלכה ואשובה אל אישי הראשון.. כאשר הייתה באמנה אתי מימים ימימה וכרצון קודשו של אבא מארי זצללה”ה.

“לכן נגמר בדעתי בעזה”י אשר בתחילת תפקידי זה, עד אשר יסתדר ויתבסס על מכונו כראוי, וכמו שכתבו חז”ל כל ההתחלות קשות, והיום קצר והמלאכה מרובה, לכן לעת עתה עת לעשות לה’, עד עבור הימים טובים הבאים לקראתנו לשלום, ימי הרחמים והרצון, לא אוכל לצערי לקיים שניהם ולהמשיך גם באמירת השיעורים כסדרן על סדר הדף היומי, ועמכם הסליחה”.

 

הגר”ד מסיים את מכתבו: “ובצאתי בשלום מן הקודש, הנני מודה על העבר ומבקש על העתיד, מודה בכל לבב שזיכני למעלה מח”י שנים של הרבצת תורה ברבים בסדר לימוד דף היומי בבלי וירושלמי  דבר יום ביומו, וזיכנו ללמוד וללמד כל סדר הש”ס קרוב לשלוש פעמים כי ברבים היו עמדי ועוד היד נטויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות