איציק כהן לקושניר: ‘עולה חדש עם מבטא רוסי כבד’ • סמוטריץ’: רשעות

סגן שר האוצר תקף בכנסת את הח"כ מישראל ביתנו: "תירגע, אתה בארץ ישראל, אל תיתן נאומים אנטישמיים ותשתחרר מזה, תפסיקו לתקוף חרדים. בזכותם אתם חיים בכלל" • סמוטריץ נשא נאום התנצלות: 'לבוז למבטא של העולים? ישבתי היום נבוך ומזועזע עד עמקי נשמתי. התביישתי'
אריה ריבקינד
כ"ב אב התש"פ / 12.08.2020 19:31

סגן שר האוצר, ח”כ יצחק כהן, יצא היום במתקפה חריפה מעל במת הכנסת, נגד ח”כ אלכס קושניר מישראל ביתנו.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“קושניר חברי, אתה אשקלוני”, אמר כהן. “אתה עדיין עולה חדש עם מבטא רוסי כבד ועם התרבות שחינכו אותך לאנטישמיות. תירגע, אתה בארץ ישראל, שירתת בצה”ל. אל תיתן נאומים אנטישמיים ותשתחרר מזה”.

הוא הוסיף: “אתה לא מתבייש? מאיזה חינוך באת? תפסיקו לתקוף חרדים. בזכותם אתם חיים בכלל”, אמר כהן.

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: “הגזענות וההסתה מצד המפלגות החרדיות נמשכת. בושה”.

מי שביקש להתנצל בפני קושניר, בשם כל החברים במליאה, היה ח”כ בצלאל סמוטריץ’:  “תראו חברים, אני לא מוכר כאן כאחד שמתבייש להגיד את עמדותיי, גם לא כאחד שמטשטש את ההבדלים האידיאולוגים בינינו בתוך החברה הישראלית. אבל אני לא יכול שלא לכאוב ולהתקומם כנגד הדברים המבזים והנמוכים שנאמרו היום על ידי סגן השר כהן”.

סמוטריץ הוסיף: “עולי ברית המועצות, כמו גם העולים מאתיופיה, מהמדינות האנגלוסקסיות, מדינות ערב ומאירופה הם התגשמות חזון הנביאים של תקומת עם ישראל בארצו וקיבוץ הגלויות. זה פשוט נס מרגש שמתרחש לנו מול העיניים. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו כעם באלפי השנים האחרונות.

“לבוז למבטא של העולים, לציין את עובדת היותם עולים בטון מזלזל ומתנשא, ולהפנות עורף למסירות הנפש שלהם לשמור על יהדותם בארץ מוצאם זו בורות ורשעות”.

לדבריו, הוא חש חובה להתנצל. “ישבתי היום בכנסת נבוך ומזועזע עד עמקי נשמתי. התביישתי והרגשתי חובה להתנצל בפני ח”כ קושנר. שלא נהיה חלילה בגדר אלה שלא מיחו ונראה שנח להם וניתפש כולנו בעוון הלבנת פנים ושנאת חינם. לכם אחיי העולים, מרוסיה או מאנגליה, ממרוקו או מתוניס, מארה”ב, אתיופיה, ואוסטרליה. תודה לכם על מסעכם הקשה, תמשיכו לדבר במבטא שלכם בכל מקום ולהתגאות בו, זה כמו מוזיקה עריבה לאוזניים שלנו. אוהבים אתכם ומעריכים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ' התחרפנת?
    12/08/2020 23:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא הזדעזעת כאשר העולה החדש גידף והישפיל קשות את שומרות הנידה ואת תורת ישראל?! טעית בגדול, לא לכאלה עולים כוונו דברי הנביאים הקדושים. עליך להתנצל על ההתנצלות המבזה שלך. פגעת בי ובסגן השר ובכל יהודי באשר הוא יהודי. מקווה שזו רק מעידה חמורה שלך ועדיין לך הזדמנות לתקנה.

  2. מה קרה לך מר סמוטריץ'? תגובה פזיזה ומטופשת...חבל!
    12/08/2020 23:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סמוטריץ פגעת קשות בהגנתך על עולה חדש המגדף את שומרות הנידה ופוגע קשות בתורת ישראל. לא לכזה כוונו דברי הנביאים הקדושים. עליך להתנצל על ההתנצלות המבזה ולבקש מחילה מסגן השר.

  4. כל הכבוד ר. יצחק כהן. אמרת האמת. נמאס מהאנטישמים
    13/08/2020 05:51
    נמאסתם חלאות ליברמן ולפיד ימ.ש
  5. נמאסתםםםם