“האם חלילה שיקרנו לעם?”: אושר בטרומית החוק לדחיית התקציב

הצעת החוק לדחיית תקציב המדינה אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת • האוזר: "לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה שהבטיחה לשים את האגו והפוליטיקה בצד"
יוני גרין
כ"ב אב התש"פ / 12.08.2020 12:49

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לדחיית מועד אישור תקציב המדינה ב-100 ימים.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

56 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, 41 התנגדו.

מגיש הצעת החוק ח”כ צבי האוזר מדרך ארץ הסביר את נחיצותה להרגעת המשבר הקואליציוני: “בעוד 12 ימים כנסת ישראל תתפזר. רק לפני 88 ימים עמדנו כאן והתחייבנו בפני אזרחי ישראל לשים את המחלוקות בינינו בצד. התחייבנו לעבוד יחד, לעבוד למענם ומעל הכל – להביא את בשורת האחדות לעם.

”ואני שואל את עצמי ואתכם כאן היום – האם הטענו את הציבור? האם חלילה שיקרנו? הבטחנו והבטחנו והבטחנו והציבור שואל אותנו היום לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה שהבטיחה לשים את האגו והפוליטיקה בצד ולהתרכז בפתרון המשבר”.

האוזר מתח ביקורת על הפוליטיקאים שמעדיפים בחירות – אך לא ציין את שמם: ”אתם מנסים לאיים ולקחת את ישראל לבחירות נוספות. אתם נאיבים לחשוב שתקבלו תוצאה שונה מזו שקיבלנו בשלושת הסיבובים הקודמים. תגידו, מי יאמין לכם? אתם מבקשים להטיל חורבן על האמון בין הציבור לנבחריו’.

“הממשלה הזו לא מושלמת אבל היא הפתרון היחיד. הרוב המוחלט של אזרחי ישראל הוא הרוב הדומם – הוא לא נמצא בהפגנות, ולא צועק ברחובות, אבל הוא לא רוצה בחירות”.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: “בתוך כל הבלאגן הפוליטי זה צעד חשוב להרגעת הרוחות. אני קורא לחברי בכנסת להצביע כך גם בקריאה שניה ושלישית ולהעביר את החוק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות