“אין תחושה של מחנק”: לא תאמינו איזו מסכת קורונה פיתחו בימ”מ

מסכת הקורונה ההרמטית של הימ"מ: ערכת הנשימה החדשה תשמש את הצוותים בבתי החולים בישראל • "הגנה של פי 300־400 מאמצעי המיגון הקיימים" 
חרדים 10
כ"ב אב התש"פ / 12.08.2020 11:33

בשורה לאומית: ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ”מ) פיתחו לאחרונה ערכת נשימה ביולוגית נגד נגיף הקורונה שתשמש את הצוותים הרפואיים בבתי החולים בישראל. כך דיווח הבוקר (רביעי) הכתב לענייני משטרה של ‘ישראל היום’, איציק סבן.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

רס”מ י’ המשרת במחלקת פיתוח האמצעים בימ”מ: “מדובר במערכת ההגנה הטובה ביותר בעולם היום, שמקנה הגנה של מאות אחוזים יותר מהאמצעים המוכרים לנו”.

עם התפשטות נגיף הקורונה, הורה מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי למחלקת פיתוח האמצעים של הימ”מ, לפתח מערכת נשימה שתגן על המשתמשים מפני נגיף הקורונה.

בשיתוף פעולה עם בית החולים מאיר בכפר סבא, פותחה מערכת ראשונה מסוגה בעולם, שניתן לה השם מאי”ר (מסיכה אקטיבית ייעודית רפואית), אשר עומדת בדרישות המינהל למחקר פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא”ת) במשרד הביטחון.

לאחרונה היא אושרה לשימוש על יד משרד הבריאות, והיא חולקה לצוותים בבתי החולים מאיר ורמב”ם.

ד”ר אלי קרניאל, מומחה ברפואה פנימית ורופא בכיר במחלקת קורונה בבית החולים מאיר, מסביר: “מדובר במסיכה אקטיבית עם מפוח וכשעוטים אותה לא צריך להתאמץ כדי לנשום אלא מקבלים על ידי המפוח אויר מסונן דרך מסנן ברמה גבוהה ומקבלים כל הזמן זרימה של אוויר נעים ואין תחושה של מחנק”.

מפקד מג”ב הטיל את המשימה המוגדרת כ”החשובה במעלה” על הימ”מ – היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, בשל ניסיונה העשיר בפעילות מבצעית מורכבת תוך מתן מענה מבצעי גם לאיומים ביולוגיים אפשריים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות