פרופ’ רוני גמזו: “חתונת בעלז הייתה לא לעניין, גרמה נזק ונזק תודעתי”

הממונה על המאבק בקורונה מודאג ממספר הנדבקים ומנסה ככל האפשר להוריד את התחלואה מבלי לפגוע בכלכלה: "אני עושה כל שבכוחי כדי להימנע מסגר כי אני רואה את השבר. אני לא יודע אם אצליח" • על שנת הלימודים: "נשקול שהכיתות הגבוהות יחזרו אחרי החגים"
חרדים 10
כ"ב אב התש"פ / 12.08.2020 00:09

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, התייחס הערב (שלישי), בריאיון לחדשות 13, לנתוני התחלואה במדינה – והצהיר כי הפתרון הפשוט ביותר למגיפת הקורונה הוא סגר, אבל זה הצעד האחרון שיש להשתמש בו.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“הפתרון האפידמיולוגי הפשוט הוא לעשות סגר, עשו את זה בגל הראשון, אפשר לעשות אפילו עוצר”, אמר. “אבל אני מסתכל על החברה והכלכלה ואני עושה כל שבכוחי כדי להימנע מכך כי אני רואה את השבר. אני לא יודע אם אצליח”.

לדבריו, “התחלואה של החולים החדשים פר נפש בישראל היא הגבוהה ביותר בעולם. ישראל פתחה את הכול, אנחנו פועלים באופן מלא. מה שמנחה אותי זה לנסות להוריד את התחלואה ללא סגר ואני מרגיש ששותפים לזה גם שרי הממשלה. יכול להיות שבסוף לא תהיה ברירה, אבל אני אישיר מבט לאזרחי ישראל ואגיד להם – עשיתי הכול, בלי פוליטיקה, ולא הצלחנו”.

על פתיחת שנת הלימודים הקרבה אמר פרופ’ גמזו: “התכנון הוא ששנת הלימודים תיפתח כסדרה אבל צריך להסתכל על התחלואה. צריך לשים לב להבדלי הגילים – יש מומחים שממליצים להתייחס שונה לחטיבה הנמוכה והעליונה. בגילים המבוגרים יותר נשקול לחזור אחרי החגים. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים, צריך ודאות להורים אבל צריך לעשות זאת עם הרבה אחריות”.

על היערכות בתי החולים לטיפול בחולים שבמצב קשה – אמר גמזו: “דנתי עם מנהלי בתי החולים ועשיתי סיורים – אני בטוח שהם יכולים לטפל בעוד מאות חולים קשים. האתגר העיקרי הוא בחולים שבמצב קשה מאוד – שם צריך להתמקד כדי לוודא שיש עדיין מרחב נשימה. בתי החולים עושים את העבודה שלהם ומבינים את המשימה שלהם”.

גמזו מתח ביקורת על החתונה בחסידות בעלזא שנערכה בירושלים בהשתתפות אלפי חסידים: “החתונה הזאת הייתה לא לעניין, היא גרמה נזק ונזק תודעתי לציבור. מראש צריך למנוע את ההתקהלות. אם לא נעשה את זה התחלואה תמשיך לעלות”.

בהתייחס לאישור כניסתם של תלמידי ישיבות מחו”ל  לארץ הדגיש גמזו: “אני לא אישרתי את כניסת 17 אלף תלמידי הישיבה – זה אושר לפני כניסתי לתפקיד. כן אמרתי שאם זה כבר מאושר אז לא כל מוסד יקבל את האישור, ורק מי שיעמוד בכל תנאי הבידוד וימנע הפצה – רק הוא יאושר. בינתיים לא אושרו הרבה מוסדות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בבעלזא מצאו חיסון לקורונה
    12/08/2020 00:36
    טובה
  1. פשוט כולם היו חולים ופיתחו נוגדנים
    וכמה נפטרו שם ל”ע. רחל

  2. חחח
    12/08/2020 09:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בחתונה היו פחות מ- 15,000 אורחים. זה מספר המתפרעים שהשתתפו בהפגנה ה”ספונטנית” מול בית ראש הממשלה…
    אחרי ההבנה ש”במקרים מסוימים” ניתן לאשר התקהלות רבת משתתפים, מה זה חתונה לעומת אלפי מתפרעים?