בן 77 זכה בהגרלה – אבל זו הסיבה שמפעל הפיס מסרב לשלם לו כסף

מנחם, יהודי בן 77 מחולון, זכה בהגרלת מפעל הפיס אך במעמד קניית הכרטיס לא כתב נכון את ארבע הספרות האחרונות של תעודת הזיהוי שלו • כעת מפעל הפיס מסרב לשלם לו
חרדים 10
כ"א אב התש"פ / 11.08.2020 18:01

מנחם, יהודי בן 77 מחולון, זכה בהגרלת מפעל הפיס “פיס 777” בסכום של 77,000 שקלים.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

אולם, למראות שמזה למעלה מחצי שנה הוא מנסה לקבל את הפרס ממפעל הפיס – אך ללא הואיל.

הטענה: ארבע הספרות של תעודת הזהות שהקליד על גבי הטופס שמילא הינן שגויות. לטענת מפעל הפיס הוא גם לא רשם ספרות של שום מסמך רשמי שנמצא ברשותו.

על פי הדיווח של אביבית מיסניקוב בחדשות 12, מנחם הוא ערירי הנתמך בידי הביטוח הלאומי אשר תלה תקוות רבות בסכום הכסף המשמעותי בו זכה.

בחודש ינואר האחרון הוא קנה כרטיס להגרלת “פיס 777” ושמח לגלות שזכה. הוא הופתע לגלות כי אין התאמה בין הספרות שמילא על גבי הטופס לבין פרטיו האמיתיים.

מנחם ניסה להסביר למפעל הפיס את טעות האנוש שחלה בעת מילוי הטופס, ואף הביא ראיה לדבריו את עדות בעל דוכן הפיס שמכר לו את כרטיס ההגרלה ואמר כי אכן מנחם הוא האדם שקנה את הכרטיס הזוכה.

“סוף סוף זכיתי והכסף נלקח ממני”, הוא טוען. “הכסף הזה יכול ממש לעזור לי. לא ברור איך אדם שאין לו כסף יכול להיות חשוד בהלבנת הון”.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: “מפעל הפיס פועל בהתאם לחוק ובכפוף להיתר שנקבע על ידי משרד האוצר. בהתאם לתנאי ההיתר, ובכפוף להנחיות של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, כאשר מתקיימת שגיאה מוחלטת בהקלדת הספרות על גבי הטופס, מפעל הפיס מחויב להעביר את הסוגיה לבחינת הרגולטור, אשר קבע במקרה זה כי לאור חוסר הזהות בין ההקלדה על גבי הטופס לבין תעודות הזיהוי, והעובדה כי הלקוח לא סיפק שום ממצא לאישוש טענתו כי הינו הרוכש המקורי, תשלום הזכייה עבורו אינו מאושר”.

“אנו מצרים על המקרה, אך מחויבים לנהלים וכפופים לחוק, כאשר במקרה זה ההחלטה המדוברת התקבלה לאחר תהליך ארוך, מקצועי וסדור שממנו עלה כי הספרות שמילא הפונה על גבי הטופס אינן תואמות לשום תעודה שברשותו: ת.ז, דרכון ועוד וכי אין כל אסמכתא אחרת שתסייע בחיבור שבין הטופס – לפונה. יש להדגיש כי תהליך סדור זה נועד לשמור על מנגנון מקצועי לטובת כלל הממלאים והזוכים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הקשר
    12/08/2020 06:58
    צביקה לוי
  1. ואם בא חבלן ערבי צעיר המלבין הון ומממן טרור
    ולא טועה בהקשת הספרות
    אז הוא כן מקבל את הכסף ?

  2. יש אפשרות לעזור לו
    12/08/2020 14:43
    ישראל
  3. שיפרסם את 4 ספרות האחרונות שרשם בטופס ויבקש ממי שיש לט סיומת כזו ליצור איתו קשר.. מאמין שוכלו להסתדר

  4. פושעים
    13/08/2020 17:15
    ליבי
  5. שיטת מצליח