גמזו מאיים: אם התחלואה במודיעין עילית תוסיף לעלות – יוטל שם סגר

פרויקטור הקורונה מוטרד: "יש ירידה בכמות הבדיקות, מה שמעלה חשש שאנשים לא באים להיבדק. זה יוצר אפקט של תחלואה חבויה'' • הצהיר: "הציבור צריך להבין עסק שעובר על המגבלות – ייסגר"
תמי גיל
כ"א אב התש"פ / 11.08.2020 15:53

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, ערך היום (שלישי) תדרוך על המשך המאבק בהתפשטות הנגיף ואמר, כי ביומיים הקרובים יוחלט האם ומתי תיפתח שנת הלימודים.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

לדבריו, “הציבור צריך להבין עסק שעובר על מגבלת ההתקהלות הוא עסק שייסגר”.

פרופ’ גמזו אמר כי צריך לעשות עבודה ‘קריטית’ בערים האדומות כמו בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית. “הערים האלה לא ממש מנוהלות עד הסוף. צריך לעשות שם הרבה יותר עבודה וזה לא קורה מהר. אם התחלואה תמשיך לגדול – בסוף יהיה סגר במודיעין עילית”.

הוא הדגיש:  “קשה להוריד תחלואה. לא הייתי בעד סגר כי זאת כותרת יפה אבל בסוף בתוך העיר כולם נדבקו מכולם”.

הוסיף גמזו. “לכן אני מעדיף לטפל בתוך הערים. זאת עבודה מורכבת וזה לא קורה מהר. העבודה בערים האדומות והכתומות קריטית. זה לא קורה ביום יומיים. תהליך ניהולי שהיו צריכים להתחיל קודם. אולי נצטרך סגר אבל אנחנו נמצה קודם אפשרויות אחרות”.

באשר למצב התחלואה בישראל אמר גמזו: “יש ירידה בכמות הבדיקות שגורמת לחשש שאולי יש תחלואה חבויה. יש גם מצב באוכלוסייה שבמסגרתו אנשים חוששים להיבדק מכל מיני סיבות. זה מטריד אותי ויוצר אפקט של תחלואה חבויה.

“יש אנשים עם סימפטומים שלא הולכים להיבדק. אנשים כאלה עלולים להדביק בבית ובמקומות אחרים. הוא אולי מתחמק מבידוד אבל זה פשוט לא הגיוני. אני קורא לאנשים להיבדק”.

הוא הזהיר את הציבור: “אני רוצה להצליח בנושא מניעת ההתקהלויות ואני אומר לאזרחי ישראל – אם אתם לא מצליחים למנוע מעצמכם להתקהל, אז אולי אין ברירה אלא להטיל סגר”.

לדבריו, “בתי החולים עושים פלא עולמי – מטפלים בכל השוטף ובכל הקורונה. הם לא קורסים אבל יש מצוקה וקושי. אנחנו לא באי ספיקה. העומס לא פשוט אבל אני רוצה לנסות להימנע מסגר ולתת תקווה ל-800 אלף מובטלים, כי סגר זה עוד חצי מיליון מובטלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות