הרשל”צ לבחורי הישיבות: עזבו את מקומות העבודה ותחזרו ל’קפסולות’

הראשל"צ במכתב מיוחד לבני הישיבות והוריהם: "שמועה שמענו, כי ישנם בחורים שפיארו את הישיבות הקדושות, וכעת התפתו לתאוות הרחוב הקלוקל, עד שאינם חפצים לשוב לספסל הלימודים. יש לעודד ולחזק את בחורי ישראל לשוב להיכלי התורה והיראה"
יוסף גרינבוים
כ"א אב התש"פ / 11.08.2020 15:33

נגיף הקורונה וההגבלות על התכנסות מספר רב של בני אדם במקום אחד, הוביל לא מעט מהישיבות להיפתח במתכונת מצומצמת של ‘קפסולות’ – מה שגרם לבחורי ישיבה רבים למצוא עצמם מחוץ למערכת הישיבתית.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

כעת, בעקבות המצב הקשה, קורא הראשל”צ הגר”י יוסף, במכתב מיוחד לבני הישיבות והוריהם, לשוב אל הישיבות לקראת ‘זמן אלול’ במתווה הקפסולות שאושר על ידי משרד הבריאות.

בתחילת מכתבו כותב הגר”י יוסף:  “שמועה שמענו, כי ישנם בחורים מבני ציון היקרים המסולאים בפז, שפיארו את הישיבות הקדושות, וכעת התפתו לתאוות הרחוב הקלוקל, עד שאינם חפצים לשוב לספסל הלימודים, אלא יצאו לחפש מקומות עבודה וכדומה, ושכינה זועקת: ‘אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות ברות נשברים אשר לא יכילו המים’ (ירמיה ב, יג).”

הראשל”צ מחזק במכתבו את כל בחורי הישיבה ומביא את הפסוק מישעיהו “חזקו ידיים רפות וברכיים כושלות אמצו”.

לאחר מכן כותב: “יש לעודד ולחזק את בחורי ישראל היקרים ואת הוריהם, לשוב להיכלי התורה והיראה, על פי מתכונת הקפסולות שאושרה על ידי גורמי הרפואה”.

במכתבו, מדגיש הראשל”צ, כי הוכח שבחורי הישיבות אשר שמרו על כל כללי משרד הבריאות בדקדוק, לא נדבקו בנגיף, וכי מאחר ומדובר בקפסולות, הרי גם אם תהיה הדבקה בישיבה ח”ו, שאר הבחורים יהיו מבודדים ויישארו בריאים.

בנוסף מציין הגר”י יוסף כי בחסדי שמיים, כל בני הישיבות שנדבקו בנגיף הקורונה, חיים וקיימים, ולא נחסר מהם אחד ברוך ה’.

המכתב פונה גם להוריהם של בחורי הישיבות, אשר זכו שבניהם ילמדו בישיבות הקדושות. הגר”י קורא להורים לזרז את בניהם לחזור לספסל הלימודים ולהמשיך בלימוד התורה לקראת זמן אלול והימים הנוראים – “ואנו אין לנו שיור אלא התוה”ק, וגדולה זכות התורה שתהא למגן ולמחסה בעד כל עם ישראל בכלל ובעד הוגיה ועמליה בפרט.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות