ביהמ”ש הורה לפרקליטות: “להסביר את תרגיל החקירה שעשו לאלוביץ’ הבן”

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות להסביר עד לתחילת חודש ספטמבר את התרגיל בו התבקש אור אלוביץ' לשכנע את אביו לשמש כעד מדינה בתיק 4000 • וגם: לפרט אם יש חומרי חקירה נוספים או מידע נוסף על פערים בין החומר שבידי המדינה לחומר שנמסר לסנגורים
חיים טוויל
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 20:47

תיקי ראש הממשלה: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) לפרקליטות המדינה לפרט ולתת הסברים עד ל-1 בספטמבר לשאלת סנגוריו של שאול אלוביץ’ – האם יש חומרי חקירה נוספים או מידע נוסף על פערים בין החומר שנמסר להם לחומר שבידיה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

עוד נדרשה הפרקליטות להבהיר מדוע לא תעביר הפרקליטות להגנה קבצי word של כל התמלילים בתיק, על מנת שההגנה תוכל לערוך תמלולים מתוקנים על גביהם תוך סימון הפערים, וכן לנמק מדוע לא תערוך המאשימה רשימה חדשה של החומר שנאסף, שמשקפת נכונה את תוכנם של המסמכים וסימונם.

עוד הורה בית המשפט לתביעה להשיב לשאלות הסנגורים בנוגע לחקירה והדרך שבה לחצה המשטרה על אור אלוביץ’, בנם של בני הזוג אלוביץ’.

כזכור, חשיפת תרגיל החקירה גרר הדים ומחאות.

בית המשפט הורה לפרקליטות לפרט גם האם יש בידיה תמליל מתוקן של השיחה האמורה, ואם כן – ממתי הוא מצוי בידה ומדוע לא נמסר להגנה.

כמו כן הורה בית המשפט לפרקליטות להודיע תוך חודש ועד ה-15 בספטמבר למסור לבאי כוחם של הזוג אולוביץ’ ומוזס, מה יהיה סדר הבאת העדים באישום הנוגע לפרשת 4,000, ומידע לגבי המסמכים שתציג הפרקליטות לכל עד במהלך העדות.

הפרקליטות גם נדרשת להעביר לנאשמים את תיעוד ראיונות העדים, שעורכים תמיד לקראת שלב העדויות, מיד לאחר עריכתם.

בתוך כך, התביעה במשפטו של ראש הממשלה, הזוג אלוביץ’ ונוני מוזס הבהירה אתמול כי תפתח את טיעוניה במשפט – בתיק 4,000. בכך דחתה התביעה את בקשת באי כוח הזוג אלוביץ’ שטענו כי לא יוכלו להיערך במועדים שקבע בית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות