יאיר לפיד התגרה בכחול לבן: “לא נמאס לכם להיות בובות על חוט?”

יו"ר האופוזיציה לשותפיו לשעבר: "אם אתם רוצים לשמור על המעט שנותר מכבודכם, בואו ביום רביעי להצביע בעד החוק" - האוסר על נאשם להרכיב ממשלה • על נתניהו: "הקים פה תעשיה שלמה של הסתה אלימה. מפרק את העם הזה מבפנים"
אריה ריבקינד
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 20:16

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, נאם הערב (שני) במליאת הכנסת, ותקף את שותפיו לשעבר.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“כחול לבן, הוא משחק בכם, אמר יו”ר יש עתיד. “אתם לא מבינים שהוא משחק בכם? לא נמאס לכם להיות בובות על חוט? זו הצעת חוק שאתם חתומים עליה. העורך דין של כחול לבן שימי בר און, הוא זה שכתב אותה”, אמר בהתייחס לחוק האוסר על נאשם להרכיב ממשלה.

“אם אתם רוצים לשמור על המעט שנותר מכבודכם. אם אתם עדיין רוצים לקרוא לעצמכם אנשים הגונים, בואו ביום רביעי להצביע בעד החוק. תעבירו אותו, ואז אולי נוכל לשבת לדבר מה עושים בהמשך”.

לפיד המשיך: “ביום רביעי הקרוב אנחנו נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק האוסרת על אדם עם כתבי אישום פליליים להרכיב ממשלה בישראל. אם מישהו רוצה לדעת למה – שיסתכל על בנימין נתניהו. כל ההוכחות שם. שיסתכל על נתניהו בשלושת החודשים האחרונים. אין פעולה שלו שלא נובעת מכתבי האישום”.

לדבריו, “אין דבר שהוא עושה שלא מתחיל שם ונגמר שם. בנה ממשלה מנותקת ומנופחת של 36 שרים ו-16 סגני שרים – בגלל כתבי האישום; לא מעביר תקציב – בגלל כתבי האישום; הלך לוועדת הכספים לסדר לעצמו הטבות מס במיליון שקל כי הוא צריך כסף לעורכי דין”.

לפיד הוסיף: “הקים פה תעשיה שלמה של הסתה אלימה. מפרק את העם הזה מבפנים. מנסה לפגוע במנדבליט – כי הוא העמיד אותו לדין. מנהל קמפיין נגד ליאת בן ארי, התובעת במשפט שלו. האנשים שלו מפגינים מול הבית של נשיאת בית המשפט העליון. אין כבוד לכלום.

“הוא יודע שאם ישראל תשאר מדינה מתוקנת ודמוקרטית ושומרת חוק, הוא יילך לבית סוהר. אז הוא רוצה שהיא לא תהיה דמוקרטיה ולא יהיה בה שלטון חוק, העיקר לברוח מהכלא.

“כל הכישלון האדיר שלו בטיפול בקורונה – כי מה שמנחה אותו זה כתבי האישום. הכל בשביל לעשות מסיבות עיתונאים ולספר כמה הוא מדהים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות