גפני: כולנו אשמים שאין תקציב • ביבי מסביר: זו הסיבה להתעקשות

יו"ר ועדת הכספים במליאה: "דו-שנתי או חד שנתי זה כבר לא מעניין אותי, תביאו תקציב כאן ועכשיו, בחירות בעת הזו, זה הדבר ההזוי ביותר שיכול לקרות" •  נתניהו: "לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות"
אריה ריבקינד
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 17:23

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, נשא אחר הצהרים (שני) דברים במליאת הכנסת על משבר התקציב.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“כולנו אשמים במצב הקיים. אין תקציב מדינה וזה משפיע באופן ישיר על כולם”, טען יו”ר ועדת הכספים. “סיעת יהדות התורה, שהיא מפלגה חברתית, מתנגדת לבחירות בעת הזו, זה הדבר ההזוי ביותר שיכול לקרות.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

“דו-שנתי או חד שנתי זה כבר לא מעניין אותי, תביאו תקציב כאן ועכשיו לטובת אזרחי ישראל שכל כך זקוקים לו”.

ראש הממשלה הסביר בראיון לערוץ 20 את התנגדותו הנחרצת לתקציב דו שנתי, בכך שלטענתו אין אפשרות לראות אופק כלכלי בתקופת משבר הקורונה.

“צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל. אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה”, טען.

הוא הוסיף: “נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה. לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות”.

לדעתו, הוא מנוסה מספיק באישור תקציבים, בעוד בכחול לבן משחקים משחק פוליטי.

“העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות