גמזו על ההבדל בין מסעדות לבתי כנסת: יודע שזה מטריף

פרופ' רוני גמזו בשיחת ב'זום': "רואה שבמגזר החרדי מקפידים על מסיכות, אבל זה לא מספיק. חושש משבתות חתן ובר מצווה" • על חתונת בעלזא: "הביאו גם מבוגרים וזה מפחיד. ברור לי שאנשים נדבקו שם" • על הישיבות: "גם בנוהל של הקפסולות, בחלק היו הידבקויות. מנסים למצוא פיתרון"
חרדים 10
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 15:42

פרופ’ רוני גמזו, מנהל ‘מגן ישראל’, שוחח בצהרים (שני) ב’זום’ עם התקשורת החרדית.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בשיחה, אותה יזם דסק ההסברה החרדי במשרד הבריאות, אמר פרויקטור הקורונה: “החברה החרדית צריכה לדעת – רמת התחלואה במגזר היא הגבוהה ביותר לנפש בישראל. אני לא אומר את זה כביקורת, אלא כמשהו שמסכן את החברה, ומסכן את הקשישים בחברה החרדית.

“רמת התחלואה במגזר החרדי היא גבוהה מאוד, אבל אסור לכעוס – אסור שהציבור החרדי או החילוני יכעס. זו התמונה והמטרה שלנו היא לא לעשות סגרים, אלא לטפל מבפנים. להבין שכאשר במשפחה של 12 נפשות, אם אחד נדבק, מיד עוד 6-7 נדבקים”.

גמזו הדגיש: “אני לא מתנהל בהפחדה או איום, אבל אסור שנטייח את זה. אסור שלא נראה את הקושי. לחברה החרדית יש אתגר, שכולנו צריכים להתמודד איתו ביחד. אני אהיה שותף, אעזור לכולם, אבל צריך להבין את האתגר וניתן להקטין את נזקי התחלואה הקשה”.

על הגבלה של 10 איש בבתי כנסת, לעומת 20 במסעדות – אמר גמזו: “אני יודע שזה מטריף את הציבור ואני יכול להבין את זה. אני מבין את הסתירות של 10 אנשים בבית כנסת גדול, ו-10 בבית כנסת קטן. בשבועיים הקרובים נמצא איזונים, ונציע לממשלה למצוא איזונים”.

על ההשוואה בין החתונה של בעלזא להפגנות בבלפור, הוא אמר: “אני יצאתי כנגד כל מי שהולך להפגין, הקורונה לא מבדילה בין חתונה המונית להפגנה המונית. אני יודע שהיו שם אנשים עם מסיכות, אבל גם כאשר יש מסיכה, אפשר להדביק ולהידבק. הביאו לשם גם מבוגרים וזה מפחיד. ברור לי שאנשים נדבקו שם”.

הוא סיפר: “אמרו לי – ‘אם לא תאשרו, נעשה באופן פיראטי’, אבל תפקידי לשמור על הבריאות שלכם. אני רואה שבמגזר החרדי מקפידים על מסיכות, אבל זה לא מספיק. אני חושש משבתות חתן, שבהן מצטופפים עשרות בדירות קטנות, או בר מצווה במרחבים פותחים אבל עם הרבה אנשים. אני אומר – תשמרו על הכללים והם ישמרו עליכם”.

על השאלה האם סגר עדיין נמצא על השולחן – השיב: “סגר בהחלט על השולחן, גם ארצי וגם בערים האדומות. אבל אני אומר – אל תדחפו את זה אלי. תרחיקו ממני, תעזרו לי כדי למצוא פתרונות כדי לדחות את האפשרות הזו”.

במהלך המפגש הועלתה השאלה לגבי ההיגיון של שיטת הרמזור, כאשר אנשים מאזור אדום עוברים לאזור ירוק.

“נכון, זה באמת לא הגיוני, אבל זה הפיתרון הקיים”, השיב.

על הקבוצות בציבור החרדי שמסרבות  להיבדק – אמר: “אני פונה לכל אדם אדם שסובל מחום, או שיעול, או קשיי נשימה – אל תייפה את המצב ולך להיבדק. יכול להיות שאתה תדביק את המשפחה ואת הקרובים אליך”.

על הלימודים בישיבות: “צריך לזכור שגם בנוהל הקודם של הקפסולות, בחלק מהישיבות היו הידבקויות. יש גם ישיבות שהנוהל לא מתאים להן. לכן רוני נומה יחד עם פרופ’ איתמר גרוטו מנסים למצוא פיתרון. הם מגבשים את הנוהל ואני מבין את החשיבות של הרצון של כל ישיבה לקיים את חייה, אבל את החיים צריך לקיים מתוך ביטחון בריאותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות