שליח טראמפ הכריז בציון אבי הרבי מליובאוויטש: אתר מורשת עולמי

בשעת בוקר מוקדמת הגיע משלחת הכוללת רבנים ושלוחי חב"ד לציונו של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש בעיר אלמא אטא שבקזחסטאן - לתפילת שחרית ולהקראת פ"נ • במטוס של המשלחת שהגיעה מניו יורק היו טונות של ציוד רפואי והומניטרי לקהילה היהודית
יוסף גרינבוים
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 10:59

הפתעה מרגשת: הבוקר (שני) – יום ההילולא של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ”ל, אביו של הרבי מליובאוויטש, הגיע שליח מיוחד של הנשיא טראמפ אל בית העלמין באלמא אטא שבקזחסטאן – ובידו הצהרה נשיאותית עליה עמלו כמה מראשי חב”ד בחשאיות בחודש האחרון, בה הוא מצהיר כי ציונו של בעל ההילולא יוכרז מעתה כאתר מורשת עולמי.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

הרה”ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ”ל, מי שהיה רבה של העיר יקוטרנסלב באוקראינה, נפטר לפני 76 שנים, לאחר שנאסר על ידי הקומוניסטים בעוון הפצת יהדות והוגלה ליישוב נידח בקזחסטאן. הוא נפטר בשנת תש”ד בעיר אלמא אטא, ממחלה ממארת.

אל השליח המיוחד, נלוו הנגיד ר’ אבי שאולזון והנגיד ר’ שמואל שטרן, הנגיד ר’ יוסף יצחק הכהן כ”ץ, הרב חיים שאול ברוק, הרב ישעיה כהן, הרב שלום ליין, ונציגי ממשל של קזחסטן.

במהלך 24 השעות של יום ההילולא כ”ף מנחם-אב, מתחברים רבבות חסידי חב”ד לשידורים חיים, באתר מיוחד, בהם מועברים שיעורים והתוועדויות, שידור חי ממעמד הפ”נ הכללי, ובסיומו של היום, משדר מרכזי של שעתיים מרתקות ומרגשות שיאחדו את חסידי חב”ד, אנשים נשים וטף, בכל העולם סביב פועלו ומורשתו של בעל ההילולא זצ”ל.

אמש נחתו בשדה התעופה באלמא אטא, שתי טיסות ובהן 250 שלוחי חב”ד וחסידים מניו יורק ומאוקראינה.

על המטוס מניו יורק היו טונות של ציוד רפואי והומניטרי, כולל מזון כשר לקהילה היהודית הגדולה בקזחסטאן, לאחר שהגבולות היו סגורים בצורה הרמטית מאז פרץ נגיף הקורונה.

נציגי הממשלה והעירייה, הגיעו לנקודת החלוקה של המזון והציוד, המיועד עבור אזרחי המדינה יהודים ושאינם יהודים, וביקשו להודות בשם המדינה למשלחות שדאגו לרכש ולמטס המיוחד שהוביל את הציוד עד לאלמא אטא.

החלוקה מתבצעת ביום ההילולא, וממשלת קזחסטן בראשות הנשיא, ראש הממשלה, וראש העיר, מוקירים ומכירים בכך שמיזם החסד הבינלאומי לטובת אזרחי המדינה, מוקדש לזכותו ולעילוי נשמתו של הצדיק הקבור במדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות