הלם: הגרושה רצתה לנקום – וגרמה לטרפוד העברת מיליונים ל-4 ילדיה

חולה סופני בן 41 ביקש מבית המשפט הפטר מחובותיו • הגרושה החליטה לנקום - הביעה התנגדות להסדר, ובלי משים העבירה מיליוני שקלים מהילדים שלה לבנקים
שלמה בן חיים
י"ט אב התש"פ / 09.08.2020 13:49

ניקיון כפיים ותשלום הוגן לנושים? תמימות ואי ידיעת החוק? או שמא דווקא שנאה עזה ורגש נקמה שלא יודע מנוח?

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

מה הייתה הסיבה שהניעה את הגרושה לרדוף את בעלה לשעבר עד פי הקבר, ובלי משים לקבור את עתיד ילדיה? על כך אין תשובה לעו”ד צבי וישנגרד, סגן יו”ר הועדה לחדלות פירעון בלשכת עורכי הדין.

אך את המחזה המדהים שנגלה לעיניו, רגע לפני שבית המשפט אישר הסדר נדיב למחיקת חובות בסך מיליוני שקלים לטובת מרשו – הוא לא ישכח לעולם.

לדברי עו”ד וישנגרד, מרשו המנוח, בן 41, אב לארבעה ילדים קטינים, הגיע אליו לאחר שהתגלתה אצלו מחלה ריאות סופנית, ומאחר שלא היה מסוגל עוד לשלם את חובותיו, שכללו גם חוב מזונות לא מבוטל.

הוא הוכנס להליך פשיטת רגל ומונה לו כונס נכסים, אך לפני מספר שבועות,  פנה הגבר בבהילות לעו”ד וישנגרד בבקשה לזרז את ההליכים, מפני שרופאיו הודיעו לו כי נותרו לו שבועות ספורים לחיות.

עו”ד וישנגרד פנה לבית המשפט בבקשה לפטור את החייב מחובותיו, ולהשאיר את ילדיו ואת אשתו לשעבר ללא חובות מעיקים עם לכתו.

באופן מפתיע, התעקשה הגרושה להופיע לדיון, ואף ביקשה, לקראת סופו, לקבל את רשות הדיבור. השופטת התירה לה לעשות כן, היות והיא אחת מהנושים בתיק.

על פי עדותו של עו”ד וישנגרד ופרוטוקול הדיון, הצהירה הגרושה כי היא לא מוכנה בשום פנים ואופן להסדר הנושים שהוצע לבית המשפט, מפני שהוא פוגע בה ובעתיד ילדיה – בהיותה אחת מנושיו.

האישה החלה לתאר בפני השופטת עד כמה היה הגרוש גבר נורא בחייו, כיצד הפליא בה את מכותיו, וכיצד התחמק שוב ושוב מתשלום מזונותיה לאורך השנים.

ולבסוף, מבלי משים, גילתה האישה לכלל הנוכחים, כולל לפרקליטו עו”ד וישנגרד, כי בעלה עתיד לזכות במיליוני שקלים פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי בשל תאונת עבודה, מאחר שלקה במחלת ריאות ייחודית הנגרמת משאיפת אבק מסרטן במקום עבודתו.

עו”ד וישנגרד הצהיר כי אין הוא מייצג את הגבר בתביעתו על תאונת העבודה, ועל כן אין לו מושג האם דבריה של האישה נכונים או לא.

לאחר התגלות דבר הפיצוי המתקרב, החליטו המנהל המיוחד וכונס הנכסים הרשמי לסגת באופן מיידי מהסכמתם להסדר הנושים הנדיב, וביקשו מבית המשפט ארכה על מנת לבדוק את זכויותיו של הגבר מתאונת העבודה.

לדבריהם, אם יתגלה כי אכן מגיעים לגבר תגמולים בגין תאונת העבודה – אזי נושיו, קרי הבנקים והאישה הגרושה, זכאים לקבל את רוב החובות שחב להם המנוח, אם לא את כולם.

לדברי עו”ד וישנגרד, פסיקה מעוררת מחלוקת מהשנה האחרונה של בית המשפט העליון קובעת מפורשות כי כל פיצוי על אובדן הכנסה המגיע לחייב, ובכלל זה פיצויים על נכות ואובדן השתכרות מהמוסד לביטוח לאומי, יכללו באופן אוטומטי בהסדר הנושים – ועל כן הפיצוי העתידי של החייב, על סך מיליונים לדברי הגרושה, לא יעבור באופן אוטומטי לילדיו עם לכתו, כפי שקובעים חוקי הירושה, אלא אל קופת הכונס – ומשם לנושיו.

לדברי עו”ד וישנגרד, כך למעשה פגעה האישה מבלי משים בעתיד ילדיה, בהעבירה את כספי הפיצויים שוודאי היו מגיעים אליהם בעתיד – אל כלל הנושים, וביניהם בנקים וחברות האשראי – שלהם חב הגרוש המנוח סכום גבוה בהרבה מאשר לה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גרושות. נקודה. וזה לא 'בלי משים'. הן הורסות את הילדים בשיטתיות.
    09/08/2020 14:23
    ככה זה
  1. העיקר תשלמו מ-זונות

  2. ככה זה בישראל.שופטי בתי המשפט הפכו אותן לנקמניות
    09/08/2020 16:34
    אלן גפני
  3. בבתי המשפט למשפחה טוחנים את הגבר היהודי לאבקה.מרחיקים אותו מהילדים .מטילים עליו עול כלכלי לעיתים גבוה מהשתכרותו והתוצאה-עוני ומחלות..והגרושות כל כך טיפשות שהן משוכנעות שכלתן לעתיד לא תעשה את אותו בית הספר לבן שלהן בעזרת אותם שופטים..מדינה בהפרעה היחידה בעולם.

  4. טוב מאוד
    10/08/2020 18:04
    שחר
  5. לנושים שלו לא מגיע לראות את הכסף שהוא חייב להם? אין להם ילדים גם?