כ”ץ תוקף: “נחצה קו אדום. גנץ כבר נמצא בקמפיין, והוא עושה טעות”

שר האוצר במתקפה חריפה על 'כחול ל'בן' בעקבות ביטול ישיבת הממשלה, "כחול לבן גולשת מוויכוח פוליטי לפגיעה קשה בציבור רחב" • בני גנץ: "אני לא מפלג אף אחד בשביל לשלוט"
יוני גרין
י"ט אב התש"פ / 09.08.2020 10:51

חילופי ההאשמות על רקע ביטול ישיבת הממשלה השבועית: שר האוצר ישראל כ”ץ תקף הבוקר (ראשון), בראיון לגלי צה”ל, את הווטו שהטילו בכחול לבן על סדר היום המתוכנן של ישיבת הממשלה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“מהות הוויכוח היא פוליטיקה”, קבע כ”ץ בפתח דבריו. “יש נוהל, ועדת ארבעה של ראש הממשלה, אני, גנץ ופרץ, והנציגים שלהם יושבים איתי ועם נציגיי. דנו על כל הפרטים, הגענו לסיכום מלא וניתן אור ירוק להביא את זה לממשלה, לכן ההודעה שלהם אתמול הדהימה אותי. זו הודעה כוזבת”.

לדבריו, “נחצה קו אדום. כחול לבן גולשת מוויכוח פוליטי לפגיעה קשה בציבור רחב”.

כ”ץ הגיב בחריפות גם על ההקלטות בהן נשמע בני גנץ אומר לפעילים: “אני חושב שזה לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, אני לא משנה את דעתי. אני לא מפלג בשביל לשלוט ואני לא משניא אף אחד כדי לחזק את הבייס שלי. תאמרו לעצמכם מי נוהג אחרת – מי משניא כדי לחזק את הבייס ומי מפלג כדי לשלוט”, הוסיף גנץ.

שמו של נתניהו לא נאמר מפורשות, אבל גנץ מדגיש שהוא סומך על חוכמתם של הנוכחים כדי שיבינו למי הוא מתכוון.

כץ אמר: “בני גנץ נמצא כבר במערכת בחירות. גנץ פוגע בציבורים הכי נזקקים. זה לא מתאים לו, אבל הבוקר זה מה שהוא עושה – ואני חושב שהוא עושה טעות”.

גורמים כלכליים מזהירים מהורדת דירוג האשראי של ישראל, ומה שהממשלה עושה זה להעמיק את החוב ולאיים בבחירות, נשאל כץ.

“בכל העולם המערבי נותנים רשתות סיוע נרחבות. עכשיו הנשיא טראמפ הכריז על תכנית סיוע נרחבת למשק האמריקאית, כך זה הולך. אנחנו מדינה חזקה מבחינה כלכלית. אני שמח שמאשימים אותי שפרסמתי רשת ביטחון נרחבת. אנחנו עושים את מה שנדרש, אבל אי אפשר בלי להצמיח בינתיים את המשק. הבאתי תכניות, שכנעתי את ראש הממשלה לבחור בתקציב חד שנתי במקום דו שנתי,

“אלא מה? גנץ אומר שאם יעבור תקציב חד שנתי איך הוא יפתור את הבעיה שבמרץ לא יעבור תקציב. את זה אפשר לפתור בדרכים אחרות, ולא צריך לקחת את בני ישראל כבני ערובה. אני מכיר אותו, זה לא אופייני לו ולא מתאים”.

פקידים באוצר מעדיפים תקציב דו שנתי.

“זה פשוט שקר. באופן בסיסי, באגף התקציבים הסבירו לראש הממשלה בהרחבה מדוע זו תהיה טעות להביא תקציב גם לשנה הבאה. אנחנו נערכנו לפני שבוע וחצי להביא ביום ראשון שעבר את התקציב. כינסתי את כל הצוות המקצועי וכולם נערכו לכך. לכל מיני גופים לא יהיה עוד מעט כסף כי כחול לבן לא מאפשרת להעביר תקציב. צריך להעביר תקציב מיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות