מחלת השמנה פוגעת ביכולת לעבוד? תביעה נגד ‘מגדל’: לא רוצה לשלם מליונים

עובדת בכירה הסובלת ממצב בריאותי קשה כתוצאה מהשמנת יתר - נאלצה להפסיק לעבוד לפני כשלוש שנים • ב'מגדל' טענו: היא מסוגלת לעבוד בחצי משרה 
שלמה בן חיים
י"ט אב התש"פ / 09.08.2020 17:57

הנטייה של חברות ביטוח לדחות תביעות מוצדקות של מבוטחים משיקולים כלכליים ידועה, אך הפעם נראה ש’מגדל חברה לביטוח’ הלכה צעד ציני גדול קדימה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

כך לפחות טוענים עורכי הדין דוד פייל ונדב ליטמן, אשר הגישו לאחרונה תביעה נגד חברת הביטוח, במסגרתה הם מבקשים מבית המשפט להטיל עליה ריבית עונשית.

‘מגדל’ דחתה לאחרונה באופן חלקי את תביעתה של מנהלת משרד בכירה, אישה בת 51,  אשר ששימשה עד לפני כשלוש שנים, ולאורך 16 שנים, כעוזרת מנכ”ל וכמנהלת תחום בסניף ישראלי של חברת הייטק בינלאומית ידועה.

כתוצאה מהשמנת יתר חולנית בדרגה 3 (BMI מעל 40) פיתחה האישה שורה של מחלות וביניהן, יתר לחץ דם, אי ספיקה ורידית, פיברומיאלגיה קשה, דום נשימה בשינה, שחיקת סחוס ועוד.

כתוצאה ממצבה נוטלת האישה שורה של משככי כאבים וביניהם קנאביס רפואי.

מצבה הבריאותי הקשה על תפקודה בשנים האחרונות – והיא נאלצה לעבוד מביתה. אך לפני כשלוש שנים איבדה האישה לחלוטין את כושר עבודתה.

לאחרונה מצבה כה התדרדר, עד שהיא מתניידת באמצעות כיסא גלגלים חשמלי ואף  איבדה שליטה חלקית על סוגריה.

חרף כך, החליטה חברת ‘מגדל’ לדחות לאחרונה באופן חלקי את תביעתה של האישה, ולאשר לה גמלת אובדן כושר עבודה בשיעור של 50% בלבד, בטענה שבמצבה היא מסוגלת לעבוד בחצי משרה.

לדברי עורכי הדין פייל וליטמן, ‘מגדל’ דחתה את תביעתה של האישה באופן לא מנומק, ובניגוד חמור לכל חוות הדעת הרפואיות והתעסוקתיות שניתנו בעניינה.

“הדחייה לא נובעת מפגמים בתביעתה של האישה”, טוען עו”ד פייל, “אלא ככל הנראה, כשיטת מצליח, הנובעת מן החשש ב’מגדל’ מהעברת גמלה הגבוהה מ-10 אלפים שקלים בחודש לאישה – עד לפרישתה – תשלומים שעשויים להצטבר למיליוני שקלים לאורך השנים”.

התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

טרם הוגש כתב הגנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות