המינוי למנהל מחלקת הכשרות נעשה ‘לא כדין’ או ‘מטילים דופי’?

חתנו של רבי דוד אבוחצירא ואחיין רעיית יו"ר המועצה הדתית קריית אתא, מונה לרב ומנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית • בנו של רב העיר הקודם במכתב לשר הדתות: "הסיבה היחידה למינוי התמוה, החפוז והפסול נעשה רק מחמת ייחוסו הרם" • משרד הדתות: "לא נפל כל פגם במינוי"
שרי רוט
כ"ג אב התש"פ / 13.08.2020 10:59

סערה בקהילה החרדית בקרית אתא: האם ייעצר מינויו של הרב יוסף חיים פרץ, שמונה לפני 10 ימים לרב ומנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית קרית אתא?

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

השבוע רחשה העיר סביב המינוי החדש.

הרב טוביה שולזינגר, תושב העיר לשעבר, ובנו של המרא דאתרא הקודם הגר”ש שולזינגר זצ”ל, מיהר לשגר מכתב לשר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן – בו קבל על המינוי.

ראשית, הוא טען כי המינוי יצא לדרך “ללא מכרז”. לעניין זה בדקנו במשרד לשירותי דת, ששוחחו עם שמעון חזן יו”ר המועצה הדתית – שהסביר כי המינוי הוא “התנדבותי” ואינו כולל העלאה בשכר, ומשכך אינו מצריך מכרז.

טענה נוספת העולה מן המכתב, וכבר נידונה בעבר בחרדים 10 דנה בקרבת המשפחה בין הרב פרץ לחזן, מאחר והשניים קרובי משפחה מדרגה ראשונה. “אמו של הרב פרץ היא אחות אשתו של מר שמעון חזן (בעצם הוא אחיין של יו”ר המועצה), מינוי קרובי משפחה מנוגדת לחוק ולכללי מנהל תקין”, מזכיר הרב שולזינגר.

עוד בנושא: קרית אתא בוחשת: האחיין של יו”ר המועה”ד יכול להיות מפקח כשרות?

עובדה זו נבחנה בעבר והוכרע שקרבת משפחה זו של אחיין מצד הרעייה אינו פוסל.

טענה נוספת שהעלה הרב שולזינגר במכתבו, הם שפע התפקידים שממלא הרב פרץ.

לדבריו, נמנה הרב יוסף חיים פרץ על רבני ‘איגוד רבני הקהילות’, שבראשות הרב עמיחי אליהו, ומקבל משכורת מעמותה זו. כאמור, לטענת יו”ר המועצה הדתית חזן, הרב פרץ לא מונה לתפקיד החדש בשכר, אלא בתואר בלבד.

עבודות נוספות אותן עושה הרב פרץ: “רב בית האבות הספרדי בעיר חיפה, ראש עמותת ‘מרכז התורה’ בקרית אתא הכוללת ישיבה ומדרשיה, ר”מ בישיבת אביר יעקב בנהריה”.

מוסיף הרב שולזינגר: “אדם גדול ככל שיהיה המשמש בתפקידים כה רבים לא יוכל למלא את תפקידו נאמנה כאחראי ומנהל מערכת הכשרות בעיר קרית אתא, תפקיד הדורש עבודה מורכבת ורגישה במשרה מלאה.

“ידוע לי כי הסיבה היחידה למינוי התמוה, החפוז והפסול נעשה אך ורק מחמת ייחוסו הרם של הרב פרץ והכבוד הרב שרוחשים לחמיו האדמו”ר הצדיק רבי דוד אבוחצירה”

לטענת הרב טוביה שולזינגר, “על פי הנחיות משרד הדתות אין לרב עובד המועצה הדתית לעסוק בעיסוק נוסף או לנהל מוסד או עמותה מלבד תפקידו הרשמי כרב”.

לדבריו, “המועצה הדתית בקרית אתא היא כיום ועדה ממונה על ידי משרד הדתות והעומד בראשה, ועל כבוד השר חלה אחריות אישית על התנהלות המועצה ועל המינוי”, שלדעתו אינו חוקי “בעליל” וכן “נעשה בחפזה שלא כדין”.

הרב שולזינגר דורש “לפעול מיידית להורות על ביטול המינוי לאלתר”. הוא מודה, כי המועצה הדתית מפרסמת כי מדובר במינוי זמני, אך  “כמובן ללא שום פיקוח עד מתי אם וכאשר יפסק המינוי”.

העתקים למכתב שוגרו גם ליועץ המשפטי לממשלה הד”ר אביחי מנדלבליט, ליו”ר הוועדה לביקורת המדינה ח”כ עופר שלח ולמבקר המדינה מתניה אנגלמן.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לחרדים 10: “הרב יוסף חיים פרץ מועסק כחוק על ידי המועצה הדתית בקרית אתא. העובדות במכתבו של של טוביה שולזינגר נבדקו על ידי גורמי המקצוע במשרד ונמצאו כלא נכונות.

“נדגיש, מדובר במילוי מקום זמני עד לאישור ליציאה למכרז על ידי המשרד לשירותי דת. מילוי מקום זמני שכזה אינו נושא בחובו שכר נוסף ו/או שינוי מתח דרגות של העובד/ת. ככל תוספת הסמכות והטלת משימות נוספות על ידי יו”ר המועצה הדתית מותרות ובתנאי שלא נעשו בתקן חדש ובשכר נוסף. וכך קרה במקרה דנן.

“לאור האמור לעיל לא נפל כל פגם במינוי הרב יוסף חיים פרץ. המשרד לשירותי דת מצר על כך שיש גורמים המנסים פעם אחר פעם להטיל דופי בעבודת המועצה הדתית בקרית אתא ויו”ר המועצה הדתית שפועל בהתאם לחוק ובהנחיית המשרד”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוביה החולב
    13/08/2020 12:28
    אתאניק
  1. הרב טוביה שולזינגר ממשיך במסורת אביו לעורר ‘סערות בכוס מים”…
    חבל על המאמץ…

  2. מינויים פסולים ואינטרסנטיים
    13/08/2020 14:41
    חוצפה
  3. הכל שמור לי ואשמור לך ,הכל ליקוקים

  4. שרי לא נמאס לך להיות גזענית
    13/08/2020 15:05
    תושב העיר
  5. כל הזמן לחפש תספרדים בנרות סופסוף נעשה צדק בקריה שהספרדים הרוב בעיר ומתקדמים ועולים יפה אתה לא תהרסי ותקבלו שאנחנו גאים במה שאנחנו ועולים במורשת של מרן אנחנו שמחים במינוי של הרב פרץ שעשה מהפכה בעיר

    • תושב   18/08/2020 18:53

      זה לא קשור לספרדים אשכנזים. גם הספרדים כנראה לא רוצים אותו, אי אפשר שלל תפקידים

  6. סוף סוף
    18/08/2020 18:52
    תושב
  7. סוף סוף יש מי שטוען טענות (נכונות) בריש גלי ולא מפחד בעיר הזאת. די לפחד.