סקר כאן חדשות: בנט מתחזק, רק 10% סבורים שגנץ ראוי להיות רה”מ

גוש הימין זוכה ל-62 מנדטים • 62% לא מרוצים מתפקוד נתניהו במשבר הקורונה • בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לעמוד בראש ממשלת ישראל- 19% ענו יו"ר ימינה נפתלי בנט
אריה ריבקינד
י"ז אב התש"פ / 06.08.2020 23:58

ריח בחירות באוויר: מסקר שפורסם הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’ עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום הליכוד היה מקבל 30 מנדטים בלבד.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

המפלגה השנייה בגודלה, לפי הסקר, היא יש עתיד עם 17 מנדטים.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון ‘קאנטאר’, הרשימה המשותפת תישאר השלישית בגודלה ותתחזק ל-16 מנדטים.

מי שמזנקת היא ימינה בראשותו של נפתלי בנט שזוכה בסקר ל-15 מנדטים, לעומת 6 מנדטים בלבד כיום.

כחול לבן מקבלת 12 מנדטים.

אחריהן: ש”ס עם 9 מנדטים ויהדות התורה עם 8. ישראל ביתנו מקבלת בסקר 7, ומרצ היא המפלגה הקטנה ביותר עם 6.

העבודה, הבית היהודי, גשר, עוצמה יהודית ודרך ארץ – לא עוברות את אחוז החסימה.

גוש הימין-חרדים זוכה לפי הסקר ל-62 מנדטים ויש לו רוב להקמת ממשלה. גוש המרכז-שמאל עם 51 מנדטים, כשליברמן הפעם לא מתפקד כלשון מאזניים עם 7 המנדטים.

בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לעמוד בראש ממשלת ישראל – השיבו 37% כי ראש הממשלה נתניהו הוא המועמד המתאים. 19% הביעו תמיכה ביו”ר ימינה נפתלי בנט, 15% ענו כי יאיר לפיד הוא שמתאים להיות ראש הממשלה. ורק 10% מהנשאלים תמכו בגנץ.

62% מהמשיבים לסקר ענו כי הם אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה נתניהו במשבר. לעומתם 31% טענו שהם מרוצים. בקרב מצביעי הליכוד ישנה שביעות רצון גדולה יותר מהתפקוד, 78%, אם בקרב מצביעי מפלגות אחרות ישנו חוסר שביעות גורף.

בתוך כך, בסקר נבדק מה חושב הציבור על הסיוע שהוצע ללבנון ועל הארת בניין עיריית תל אביב בצבעי הדגל הלבנוני. 58% מהנשאלים ענו כי הם תומכים במתן סיוע רפואי הומניטרי לשכנה מצפון. 22% התנגדו לכך, ו-15% לא תומכים במתן סיוע – אך גם לא מתנגדים. אך במהלך התל אביבי ישנם הרבה פחות תומכים: רק 31% מהנשאלים תמכו במחווה, 45% השיבו כי הם מתנגדים.

הסקר נערך היום בקרב 599 משיבים במדגם ארצי של האוכלוסייה בגילאי 18 ומעלה. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר הוא 2,335 איש וטעות הדגימה היא 4.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות