חקירה פלילית של המשטרה נגד מארגני חתונת נכד הרבי בעלזא

בעקבות חתונת נכדו של הרבי מבעלזא, שנערכה אמש במתחם בית המדרש הגדול בירושלים, בניגוד לתקנות הקורונה - המשטרה פתחה בחקירה פלילית, בתיאום עם הפרקליטות, כנגד המארגנים • המשטרה: "רואה בחומרה הפרה כה בוטה של התקנות באופן המסכן את בריאות הציבור"
חיים טוויל
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 17:58

חתונת החילול ה’ של בעלזא: בעקבות החתונה שנערכה אמש (רביעי) בקרית בעלזא בירושלים, בניגוד לתקנות הקורונה, ובהמשך לאכיפה מנהלית שבוצעה במקום, הוחלט במשטרה על פתיחה בחקירה פלילית בתיאום עם הפרקליטות כנגד המארגנים.

כפי שדווח בחרדים 10, המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות.

אולם אלפי החסידים הצטופפו בקפסולות בעת החופה שנערכה ברחבת בית המדרש תוך שהם עומדים באופן קרוב אחד לשני וללא שמירת מרחק של שני מטרים כנדרש. בעקבות כך נרשמו 4 קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים.

בנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי.

אלא שלאחר החופה התכנסו האלפים ב’היכל הטישים’, לא הקפידו על מסכות ועל מרחק – וזלזלו בצורה מופגנת בהנחיות.

בחצר בעלזא ידעו מראש שהחתונה מתקיימת ללא אישור ובניגוד להנחיות. כדי להקדים תרופה למכה, הגבאי של האדמו”ר הודיע לחסידים כי מי שייתפס מצלם את האירוע או יפיץ תמונות – יסולק מהחסידות.

כמו כן, בכניסה למתחם האירוע הוצבו מגנומטרים כדי לוודא שהמשתתפים לא נושאים עליהם מצלמות.

הרב הראשי למשטרת ישראל, נצ”מ רמי ברכיהו קורא לציבור להקפיד הקפדה יתרה ביישומן של הוראות משרד הבריאות העוסקות בהצלת חיים ואמר: “כולנו מייחלים שהמגפה תסתיים ונחזור לשגרה המוכרת והברוכה”.

בהודעת המשטרה נכתב: ”המשטרה רואה בחומרה הפרה כה בוטה של התקנות באופן המסכן את בריאות הציבור ותמשיך לאכוף את התקנות למען שלום הציבור ובריאותו”.

מוקדם יותר היום אמר יו”ר ימינה נפתלי בנט בראיון לרשת ב’ על החתונה: “אירועי התקהלות המונית זה אגואיזם, לא משנה מי זה, אם זה הפגנות צפופות או חתונות, זה פשוט אגואיזם, כל מי שעושה דבר כזה מסתכל רק על עצמו ולא על אחרים, זה לא בסדר”.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר בצהרים: “הייתה לנו תקופה שלא היו בה שמחות ולא חתונות, בעיקר במגזר החרדי, והתקופה הזו עברה. כרגע אנחנו רואים שמחות עם הפרה של הכללים וזה לא יכול להימשך.

“מי שעושה את זה מתנהג באיזשהו אקט של כמעט רולטה. מה שראינו אתמול בחתונה זה פוטנציאל להדבקה המונית. זה מטריף אותי, ומכעיס אותי. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר נוקשים. לסגור מתחמים לפני האירוע. אני פונה לציבור החרדי ולמנהיגו: אירוע כזה הוא בוודאות הדבקה וחולים קשים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות