17 שנות מאסר לפרסומאי החרדי שביצע עבירות חמורות ב-6 נשים

מתי בן דוד, מי שהיה שותף ומנהל של משרד פרסום במגזר החרדי, נשלח לכלא ל-17 שנים בגין מעשים חמורים במיוחד כלפי שש עובדות המשרד, בנות צעירות מהמגזר החרדי • ישלם גם 470 אלף שקלים פיצוי למתלוננות • "ניצל את עוצמתו ומעמדו כדי לפגוע בעובדות במשך תקופה ממושכת"
חיים טוויל
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 12:58

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על איש הפרסום החרדי מתי בן דוד 17 שנות מאסר ו-470 אלף שקלים פיצוי למתלוננות, בגין עבירות של מעשים חמורים במיוחד שביצע כלפי שש עובדות משרדו, בנות צעירות מהמגזר החרדי, שהיו נתונות למרותו.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בית המשפט – בהרכב של שלושה שופטים – הרשיע את בן דוד, שהיה שותף ומנהל משרד פרסום במגזר החרדי, בחודש מרץ.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

על פי הכרעת הדין, בתחילה בן דוד היה מתכתב עם העובדות בצ’אט המשרדי בענייני עבודה, מתחיל להחמיא בהערות עדינות ולאחר מכן בהערות בוטות יותר – ואז היה עובר לבצע מעשים חמורים במיוחד.

עוד עלה, כי כאשר נתקל בסירוב או התנגדות היה הופך את עורו, צועק על המתלוננת הסרבנית, משפיל אותה או מתעלם ממנה כליל, אף בענייני עבודה.

בנוסף לכך היה הנאשם מאיים על המתלוננות, נשים צעירות, חרדיות, שאם יספרו לבני זוגן, למשפחה או לאחרים על המעשים שהוא מבצע בהן, הוא יספר כי הדברים היו מרצונן, ואף ביוזמתן, ואיש לא יאמין להן שהדבר לא היה מרצונן.

עוד הבהיר הנאשם למתלוננות, כי הדבר יפגע בהן, במשפחתן, בחיי הקהילה שלהן, וכי לו יש כסף ועורכי דין והוא חזק ומקושר דיו כדי שלא ייפגע מכך בעצמו.

בית המשפט הבהיר כי הוא דוחה מכל וכל את גרסת הנאשם כי המעשים נעשו בהסכמתן של המתלוננות וקבע בהכרעת הדין כי עדויות המתלוננות, כולן, כל אחת בפני עצמה מבלי קשר לרעותה, היו עדויות אמינות, מהימנות, באו מלב נפשן, נאמרו בכאב רב, וניתן היה להתרשם מהסבל הרב שהמעשים הסבו להן ומהשפעת המעשים עד היום.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין: “הנאשם לא כיוון אקדח לאף אחת מהמתלוננות ולא השתמש באמצעים פיזיים להביאן לשירותים או לקומה 9, אולם, הנאשם יצר מאזן אימה.. ידע לאיים עליהן ולהפחידן בכך שאיש לא יאמין להן שהן לא הסכימו ואולי אף יזמו זאת, מה שיוביל להרס משפחותיהן או לפגיעה אנושה בשמן הטוב… עדותה של כל מתלוננת ומתלוננת, בנפרד, ומבלי קשר לרעותה, הובילה למסקנה כי המעשים נעשו בחוסר הסכמתן ובניגוד לרצונן… עתה לאחר שהתקבלה מסקנה נפרדת עם כל מתלוננת ומתלוננת, ניתן, בבחינת למעלה מן הצורך, לומר שעדות כל מתלוננת מחזקת את עדות חברתה, אף שלא נחוץ חיזוק כזה.”

עורכת הדין ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים ביקשה מבית המשפט לגזור עונש מאסר ממושך על הנאשם ש”ניצל את עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו כדי לפגוע בעובדות המשרד במשך תקופה ממושכת, תוך שגרם להן לצלקות בגופן ובנפשן. הפרקליטות ביקשה לחזק ידי המתלוננות על אומץ ליבן, וציינה כי מעבר לפגיעות הישירות של הנאשם בהן, המשפיעות על חייהן עד היום, בזוגיות שלהן, ביחסים עם אנשים אחרים, ביחסן למגדר ועוד, דן אותן הנאשם לשנים ארוכות של סבל והתמודדות”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כלב
    06/08/2020 13:43
    שמעון
  1. כלב חזיר

  2. חרדי?! לפחות אל תכתבו את התואר הזה
    06/08/2020 18:50
    חרדי
  3. למה אתם משמיצים את הציבור החרדי כולו?

  4. לכל כלב בא יומו
    06/08/2020 20:39
    יצחק
  5. לכל כלב בא יומו

  6. כל הכבוד לנשים
    09/08/2020 11:04
    שמשון
  7. עונש ראוי.רק שמחה לאותן מתלוננות.יש הרבה כאלו מקרים במגזר החרדי.אולי נשים נוספות יתלוננו ויקבלו אומץ.