החגורה באותו גוון של הנעליים: זה קוד הלבוש המומלץ במשכן הכנסת

בכנסת ה-20 הוקם צוות שגיבש קוד לבוש אשר חל על מי שמבקשים להיכנס לכנסת • כעת מנכ"ל הכנסת מחדד שוב את הנהלים • ויש גם המלצות
אבי כץ
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 15:42

כנהוג בפרלמנטים בעולם: בכנסת ה-20 הוקם צוות שגיבש קוד לבוש אשר חל על מי שמבקשים להיכנס לכנסת או שכניסתם הותרה מתוקף תפקידם.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

הצוות כלל נציגים מקרב חברי כנסת, הנהלת הכנסת, עובדי הכנסת והיועצים הפרלמנטריים.

בסוף הדיונים, הצוות גיבש גם את המנגנון להבטחת העמידה בכללי קוד הלבוש.

בהתאם לקוד הלבוש שנוסח, באי הבית מתבקשים להגיע למשכן הכנסת בלבוש הולם ובהופעה מכובדת.

לפי ההחלטה, בעלי אישורי כניסה קבועים לכנסת ומוזמנים לוועדות הכנסת אשר יגיעו למשכן בלבוש שאינו על פי קוד הלבוש – אנשי משמר הכנסת יהיו רשאים לעכב כניסתם לכנסת, והם יוכנסו לכנסת רק באישורה של ראש לשכת קצין הכנסת.

אורחי הכנסת ומבקרים אחרים אשר יגיעו למשכן בלבוש שאינו על פי הקוד שנוסח, לא תותר כניסתם. על הגורם המזמין מהכנסת חלה האחריות ליידע את מוזמניו, עם הזמנתם, באשר לקוד הלבוש הנהוג בכנסת.

עובד כנסת אשר יגיע למשכן בלבוש שאינו תואם לקוד הלבוש, יחולו עליו ההוראות החלות על עובדי הכנסת.

הקוד הוכן בסיוע גורמים מקצועיים חיצוניים והוא מתאר את סגנון הלבוש הראוי בסביבת עבודה ייצוגית, כאשר הסגנון נע בין לבוש  עסקי רשמי מקצועי לבין לבוש עסקי נינוח.

עם זאת, לא מדובר בסגנון מחייב, אלא בהמלצה, המשקפת את המצב הרצוי.

סגנון הלבוש המומלץ לגברים הוא לבוש מוקפד, קלאסי ומחוייט, חליפה מחויטת בגוונים סולידיים כגון גווני אפור כהה, שחור ונייבי, חולצות אריג מכופתרות, בעלות צווארון ושרוולים ארוכים; החולצות בגוונים בהירים ובמרקם אחיד; עניבה המותאמת לחליפה ולחולצה; נעליים סגורות עם או בלי שרוכים – וחגורה באותו גוון של הנעליים.

סגנון הלבוש המומלץ לנשים: לבוש מוקפד, קלאסי ומחויט; חליפה מחויטת בגוונים סולידיים; חולצות אריג מכופתרות בעלות צווארון בגוונים אחידים; חולצות עם או בלי צווארון; קו המכפלת של חצאיות ושל שמלות בגובה הברך ונעליים סגורות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קוד לבוש לכנסת
    07/08/2020 20:53
    אני פרידמן
  1. כמי שהייתה המומחית לקוד הלבוש העסקי והייצוגי בכנסת ה20
    אני שמחה על התרומה שלי להמלצות לקוד לבוש לבאי משכן הכנסת.הלוואי וארגונים ומוסדות אחרים היו מאמצים את ההמלצות.