בני גנץ לחרדים: מוכן לתת לכם את חוק הגיוס – אבל זה התנאי שלי

יו"ר כחול לבן נפגש עם בכירים במפלגות החרדיות וביקש מהם להפעיל לחץ על נתניהו – בתמורה לחוק הגיוס שיחוקק לפי התנאים של החרדים • לפיד: "מכירת חיסול - מתבייש בשם צה"ל" • ליברמן: "זו דוגמה נוספת לכניעה של הליכוד וכחול לבן"
חרדים 10
ט"ז אב התש"פ / 05.08.2020 22:16

כדי למנוע את התפרקות הממשלה, מקיים יו”ר כחול לבן בני גנץ פגישות עם בכירי המפלגות החרדיות, כדי למצוא פתרון לחוק הגיוס במתווה המוסכם על החרדים – , וזאת בתמורה להפעלת לחץ מצדם על נתניהו שלא ידרדר למערכת בחירות נוספת.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

לפי דיווח בחדשות 12, בפגישה עם הנציגים גנץ היה מוכן להעביר את חוק הגיוס במתווה שרצו החרדים, כך שמכסות הגיוס ייקבעו בממשלה ולא בחקיקה של הכנסת. בנוסף, גנץ הסכים לתקן את החוק כך שאם החרדים לא יעמדו במכסות הגיוס שייקבעו – החוק לא יפקע אלא יחזור לכנסת.

יחד עם זאת, התפשרות בנושא חוק הגיוס הוא מחיר ציבורי כבד שגנץ יתקשה מאוד לשלם עליו. המסר של גנץ לחרדים: אם אתם רוצים את חוק הגיוס שחשוב לכם – תפעילו לחץ על נתניהו ותמנעו בחירות.

ח,כ יאיר לפיד הגיב: “מכירת חיסול. בני גנץ מקדם את חוק הגיוס של החרדים ואומר לחרדים: ‘אם אתם רוצים את חוק הגיוס שלכם תמנעו בחירות’. בעברית: ‘כבר לא אכפת לי כלום רק תשאירו אותי חילופי’. אני מתבייש בשם צה״ל”.

ח”כ אביגדור ליברמן הגיב: “במהלך הבחירות אמרנו שגנץ ונתניהו יחלקו את ישראל לחרדים. זו דוגמה נוספת לכניעה של הליכוד וכחול לבן לדרישות של המפלגות החרדיות והפקרת הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן ולפיד-מי אתם בככל בענייני צבא ליד גנץ-רמטכ'ל לשעבר שנתן את עיקר חייו לצבא? אתם באמת חושבים שיש לכם זכות דיבור בנושא?
    05/08/2020 23:20
    יאיר
  1. חוצפה