אלפי חסידים חגגו בחתונת נכד הרבי מבעלז • הקנס? 20,000 בלבד

חופת נכד הרבי מבעלזא נערכה בקפסולות ברחבת בית המדרש • הסעודה והמצווה טאנץ ב'היכל הטישים' • אלפים נצפו נכנסים • המשתתפים נבדקו בקפידה כדי לוודא שאין ברשותם טלפון, על מנת למנוע דליפת תיעוד • תגובת המשטרה: בשל הפרת התקנות קנסנו המארגנים ב-20,000 ש"ח I צפו
יוסף גרינבוים
ט"ו אב התש"פ / 05.08.2020 20:14

חתונת ההדבקה הגדולה? אלפי חסידי בעלזא השתתפו הערב (רביעי) בחתונת נכדו של האדמו”ר, הנערכת במתחם בית המדרש של החסידות בקריית בעלזא  בירושלים.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בכירים במחוז ירושלים של משטרת ישראל ניהלו ביממה האחרונה שיחות עם מארגני האירוע, אך כפי הנראה החליטו להעלים עין מהפרת ההנחיות.

בכניסה לאירוע הוצבו מגנומטרים, וכל משתתפי החתונה נבדקו בקפידה כדי לוודא שאין ברשותם מכשירים סלולריים או מצלמות יד, זאת כדי שלא ידלוף תיעוד מהחתונה לכלי התקשורת.

היום אחר הצהרים קיימו קציני משטרה שיחה עם עסקני החסידות והגיעו עמם ל’הבנות’ לפיהן החופה תיערך בחצר בית הכנסת – ובקפסולות.

ואכן, שעות לפני מועד החופה הוצבו מחסומים על פני הרחבה כולה, בדומה לרחבת הכותל המערבי, כשעל פי ההבנות המוקדמות מעמד החופה יהיה פתוח לכלל הציבור. בתיעוד מהמקום נראו החסידים כשרובם עוטים מסכות, אולם עומדים באופן קרוב מאוד אחד לשני וללא שמירת מרחק כנדרש.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

סעודת החתונה והמצווה טאנץ התקיימו  ב’היכל הטישים’, הממוקם בקומה תת-קרקעית. לפי הסיכום עם המשטרה הסעודה הייתה אמורה להתקיים בהשתתפות המשפחה המצומצמת, כאשר לאורך חדרי בית המדרש הגדול יוצבו מסכים שיעבירו שידור חי.

 

לפי דיווח של העיתונאי אהרן רבינוביץ, יותר משעתיים לפני תחילת החתונה נכנסו מאות חסידים לאולם הממוקם מתחת לבית המדרש – דרך הכניסה האחורית. חלק מהחסידים היו עם מסיכות, וחלקם בלי.

 

ביעוד מהמקום נראה כי  עסקני החצר הציבו בכניסה האחורית מגנומטרים לגילוי טלפונים, וכל מי שבכליו נמצא טלפון לא מורשה להיכנס. “בנוסף, אלה שברחוב הלכו עם מסיכה מורידים אותה ברגע שהם נכנסים. הצגה עד הסוף”, מספר רבינוביץ.

בהקלטה שהופצה בחסידות נאמר: “מי שידליף תמונה מהחתונה לא ימצא מקום בבעלז”.

 

יצוין, כי אחר הצהריים, לאחר ביקור קציני המשטרה, פרסם בנו של האדמו”ר – הרה”צ רבי אהרן מרדכי, הקלטה בה הוא מבקש מהחסידים להישמע להנחיות הסדרנים. בהמשך הובהר על ידי המארגנים כי על המשתתפים לעטות מסכות לאורך כל מעמד החופה.

 

ממשטרת ישראל נמסר: “המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. הערב לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם 4 קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים.

“בנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות