מרגש: שליחת חב”ד שבעלה נפטר מהקורונה החלימה וחוזרת למרוקו 

הרבנית גיטל איידלמן, שליחת חב"ד בקזבלנקה שבעלה הרב שלום איידלמן זצ"ל נפטר מהקורונה, החלימה  בפריז מהמחלה - ומחר חוזרת למרוקו, כדי להמשיך את השליחות אליה יצאה לפני 60 שנה, עשרה ימים בלבד לאחר חתונתה 
נתן פרל
ט"ו אב התש"פ / 05.08.2020 18:03

החסידים שלא נכנעים: הרבנית גיטל איידלמן חוזרת מחר בטיסה מפריז למרוקו, כדי להמשיך את השליחות אליה יצאה לפני למעלה משישים שנה, יחד עם בעלה הרב שלום איידלמן זצ”ל, שנפטר ביום טוב של פסח  ממחלת הקורונה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

כפי שדווח בחרדים 10, עם התפרצות מגיפת הקורונה, נדבקו הרב והרבנית בנגיף הקורונה. בחג הפסח נפטר השליח, ונטמן ביום טוב שני של גלויות בקזבלנקה.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

רעייתו החלימה מהנגיף ונסעה לצרפת כדי להתאושש בקרב בני משפחתה. אך כאשר ביקשה לשוב לשליחות, ההנחיות הקפדניות של מרוקו לא איפשרו לה לטוס מצרפת בחזרה למקום שליחותה.

בימים אלו הותר לאזרחים ועובדים קבועים, לשוב למרוקו, ומחר היא תעלה על טיסה מפריז לקזבלנקה להמשך השליחות.

בני משפחתה שואפים להגיע לקזבלנקה כדי לסייע לה בשליחות, אולם צעד כזה יתאפשר כאשר ההנחיות במרוקו יתירו לאזרחי חוץ לנחות במדינה.

בני המשפחה, מספרים כי התפעלו לראות כיצד גם מצרפת האמא ניהלה את מפעלי השליחות בקזבלנקה – דאגה לשיעורי תורה ומניינים, לפי הנחיות הקורונה, אירגנה מרחוק את הפעלת המקווה ועוד.

צילום: ארכיון חב”ד במרוקו, Elbaz Bébert

כעת היא, כאמור, שבה לבדה להמשיך את ניהול המוסדות שניהלה יחד עם בעלה זצ”ל.

יש לציין שכמו במדינות אחרות, גם במרוקו מצב הקורונה משתנה מיום ליום, וההנחיות משתנות בהתאם.

בימים אלו, מצד אחד הותרה הטיסה אל קזבלנקה וכנראה שבימים הבאים השמים יסגרו בשנית, ומצד שני לאחרונה הוטלו הגבלות תנועה על שמונה ערים ובהן קזבלנקה, כך שאין אפשרות לצאת מהעיר לערים אחרות.

אבל כל הקשיים הללו  לא מרתיעים את השליחה שיצאה לפני 60 שנה בשליחות הרבי מליובאוויטש, עשרה ימים בלבד לאחר חתונתה…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות